Gå till innehåll

Affe funderar/planerar comeback. (576L)


AffeAlien

Rekommenderade inlägg

Jahapp, då går man i osunda tankar att skaffa ett Saltvattens akvarium igen.

Hade ju börjat samla prylar för att bygga en rumsavskiljare i förra lägenheten men när det sket sig med tjejen såldes allt vad akvarium hette och jag flyttade till en lägenhet där jag inte alls trivdes. Så några akvarium blev det inte där, knappt några möbler heller om jag ska vara ärlig.

Men nu hyr jag ett rum av en polare som tycker det är roligt att jag har ett akvarium så länge han slipper sköta det och bara kan titta på det. Så jag är nöjd med att få ha det i vardagsrummet. Nu är det ett sötvattenskar där på 100x100x50cm som jag i så fall kommer sälja och köpa ett nytt 120x80x60cm(BxDxH)(576L) borrat och med sump som har fack för refugium. Designen på sumpen blir nog rätt enkel om ingen har nån bra plan på nått supersmart, nått speciellt att tänka på för refugium facket?

Planen är i alla fall LPS koraller och lite fiskar, kanske nån enklare SPS men fokus kommer vara LPSer.

Tekniken jag har liggandes i dag som inte blev sålt är följande.

1 x Jebao WP40

1 x Jebao DC6000 ställbar returpump

2 x RLSS Mediareaktor MR-4

Profilux 2 Plus dator med Doserpump.

Fågan är vad man ska gå på för skummare och belysning,

Själv är jag ganska sugen på ATIs Hybrid belysning LED/T5.

Bara för att trådar utan bilder är så tråkiga så slänger jag upp en bild på det nuvarande sötvattens karet så länge. :)

post-6927-14468934519598_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där karet hade ju varit ett grymt saltkar! Helt underbara mått på det! Jag skulle borrat det istället och kört på det. :)

Det är faktiskt ett hål borrat i det sedan innan i mitten men det är täckt och limmat med en skiva.

Men behöver ju fler hål i så fall om det ska vara gångbart, sedan är skicket inte utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt ett hål borrat i det sedan innan i mitten men det är täckt och limmat med en skiva.

Men behöver ju fler hål i så fall om det ska vara gångbart, sedan är skicket inte utmärkt.

Jo absolut. 2 hål till är ju att rekommendera.

Det var ju synd. För måtten är ju helt klart underbara. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...