Gå till innehåll

Sjöfartsmuseets Koraller och Djur


Rekommenderade inlägg

Tackar! :)

Jag har fått öva mycket hemma på mina egna koraller och djur, som ni kan kolla på lite i min andra tråd: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?62523-Kliar-i-avtryckarfingret-Koraller

Wille, all den informationen finns i om du clickar vidare på bilderna och kommer till Flickr sidan.

Men jag använder mig av en gammal Fujifilm FinePix S2000HD kompaktkamera, så den har bara ett inbyggt objektiv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 1 månad senare...

Tog äntligen tillfället i akt och efter alla dessa år gjorde ett "riktigt" besök på Sjöfartsmuseet och besökte alla våningarna.

Men detta kunde ju förstås inte göras utan att man tog några fler bilder i akvariet, och på den nya bläckfiskutställningen!

 

27449958563_44ee7f2b4b_b.jpg

27783618410_f99aab3996_b.jpg

27449958883_d31d5d8092_b.jpg

28064088815_45effccaaa_b.jpg

27961709762_68c1d544e3_b.jpg

28064088965_d23f91135a_b.jpg

27449958223_fa4216e71b_b.jpg

28064089105_d40de9b019_b.jpg

 

Däremot tycker jag att det är alldeles hemskt att Sjöfartsmuseet låter ett odjur som det här springa löst i hallarna! Fånga och lås in den i en bur, kvickt! :tongue-new:

EyeMonsterMedium.jpg

  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

Spelade in en liten filmsnutt under senaste Korallträffen av en av Bläckfiskarna som personalen matade och lekte med. :)

 

 

Tror också att den här snubben "bakom kulisserna" försökte sig på en high-five!

HiTentacles.jpg

Ändrat av Alexraptor
  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättefin film! Även bilden på Sepia bandensis, dvärgbläckfisken var fantastiskt. Jag skall håll ett föredrag Bergen om några veckor för massa akvariefolk. Jag skulle gärna vilja ha med den bilden i mitt föredrag om du kan tänka dig att dela med dig? Du kan maila mig på frida.gebel@kultur.goteborg.se i så fall. Jag jobbar som marinbiolog på akvariet men lyckades inte vara med på korallträffen sist. 

 

Glad påsk

MVH

Frida Gebel 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...