Gå till innehåll

Uppgraderar, scubaline 460


johannes.k

Rekommenderade inlägg

Då var det äntligen beställt lite större balja har ju ett rsm130 som snart gått ett år för att känna på hobbyn lite innan man lägger ner några större pengar.

Tittat på lite olika modeller men föll för Eheim scubaline 460 marine, måtten passar mig ganska bra och det är en snygg möbel som jag inte behöver ha i källaren...

2st Hydra 52 skall få belysa det hela.

Skummare Deltec SC 1455

Lite osäker på vilka streamers jag vill ha har en vortec mp10 på rsm'et och är väldigt nöjd med den men om man skall tro det som skrivs på forumet är det inte alla som går tyst och fint.

Konstigt att man klarat sig utan problem tidigare men när väl beställningen är lagd känns det som en oändlig väntan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Härligt! Köpte du det från tyskland eller finns det svensk återförsäljare?

Svenska återförsäljarna som vanligtvis säljer Eheim kan sälja dessa kar samt deras Eheim Incpiria marine-linje.

Men då de säljer via grossist här istället för via Eheim själva i Tyskland så är priset typ 30% högre eller mer i Sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte på marinakvariet i Gbg. Blir riktigt bra, tyvärr så jobba sambon igår ganska begränsat vad man får gjort med tre småttingar hemma. Hann få ihop så ja kunde lägga i slangen och börja brygga vatten igår så nu är det halvfullt .

de15cfcc6ba21046bc2946733babec70.jpg

1ea846387b4e6866311687331910f67d.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer osmosslang, köpte naturligtvis för kort slang så det fick bli en specialare sista 1,5 metern.

Nu får det stå och gotta till sig tills nästa helg innan sanden åker i för jag misstänker att det kan bli lite ommöblering :)

Va nog tur att inte sambon va hemma hällde i bakterierna och satan va det lukta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Allt rullar på fint, stabila värden och nitrit 0, men.....

Vet inte om ja är över medel gnällig, vattennivån i display karet är enligt mig för hög. Vattenlinjen bryts pga ytspänning så att luftfickor bildas utmed de längsgående förstärkningsglasen , rakt framifrån ser det ok ut men när man sjunker ned i fåtöljen ser det inte så naturligt ut. Misstänker att det även kommer leda till alg problem.

Eheim har inte justerbar skiva i överrinningsboxen och jag kör pumpen på min.

Sista svaret från eheim var att ärendet nedlagt vattennivå normal, samt att jag skulle ha strömmriktning längs med karet

Bifogar en filmsnutt (samma som ja skicka till eheim) vad tycker ni bråka vidare eller är det jag som är överkänslig?

https://vimeo.com/114606091

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer att det sitter en glasskiva i boxen så det är ingen risk för översvämningar.

c4f59e1820c6dde9aa9e1ed70a181bc1.jpg

Nivån går ej att ändra utan att modifiera denna skiva.

Själva frågan var anser ni att detta är ok eller ska ja bråka vidare med eheim?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problem vid stopp, det är som sagt den berömda skivan i boxen som reglerar nivån och också stoppar flödet i karet när nivån sjunker.

Kändes lite surt att lägga ned såpass med pengar och köpa en färdig produkt som känns felkonstruerad.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...