Gå till innehåll

Ecotech radion XR30w pro


Elcopo

Rekommenderade inlägg

Hej.

Nu är det dags för min första stora uppgradering. Min billiga Kinaramp ska ut och ecotech xr30 ska in...

Jag har beställt 2 st till mitt 275 liters kar och undrar vilken typ av upphängning som medföljer. Jag skulle vilja ha rms tank mount, men vet inte om dom måste beställas separat.

En annan fråga är om det hade räckt med en ramp eller blir det för lite ljus. Dom är inte direkt billiga och hade jag sluppit den extra kostnaden så hade det varit kanon...😃

../Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som behövs är ju relaterat till vad du skall ha i akvariet. Tänkte dock att jag skall dela med mig min erfarenhet. Jag har en ramp över ett kar som är 100 långt (300L) men med wide linser och det fungerar ok. Min ramp hänger dock ca 30 cm över vattenytan. Visst är det lite mörkare i kanterna men där har jag mina LPS. Jag har tom sps i kanterna som växer. Provat med två ramper men jag upplevde att det blev väl häftigt. I framtiden kompletterar jag hellre med t5.

Jocke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...