Gå till innehåll

Hjälp med belysning Till 15L nano Knapp kar?!


Wigge

Rekommenderade inlägg

Har haft igång ett 15L nano kar med ls sedan slutet av november och nitriten är borta för länge sedan, så känner det börjar bli dags för det första levande i karet nu.

men utan belysning så blir det jobbigt med det levande.

Jag funderade först på en AI Sol nano, men känner att det känns lite överdrivet att lägga 2000kr på en belysning när jag bara ska köra knappar och utan avancerade teknik(Dvs vatten byte och cirkulation). så jag skulle behöva tips på någon schysst nano belysning som räcker till knappar och som ligger i en rimlig pris klass(500- 800kr).

Blir kanske fel att fråga denna frågan i denna tråden, men känns onödigt att lägga en ny tråd.

skulle behöva tips på levande till detta lilla kar, finns det någon fisk som kan trivas i så lite vatten, eller är det kanske någon räcka som gäller?:D

Mvh Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du inte köpa ett multichip eller de dioder du vill ha och bygga själv? Går ju att få trevligt belysning utan en massa pengar. En cpu-kylare och ett 20w chip samt lite PVC delar sen är du hemma. Du är väl elektriker så att få fram något att driva dem och bygga ihop det blir nog inga problem.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du inte köpa ett multichip eller de dioder du vill ha och bygga själv? Går ju att få trevligt belysning utan en massa pengar. En cpu-kylare och ett 20w chip samt lite PVC delar sen är du hemma. Du är väl elektriker så att få fram något att driva dem och bygga ihop det blir nog inga problem.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

få det att fungera är inga problem, men har ingen aning hur jag ska få till någon snygg upphängning =(
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...