Gå till innehåll

Tips på akvarium sökes.


Axxe

Rekommenderade inlägg

Kör fast lite, är ute efter ett akvarium med måtten 110-130x50-55x50-60cm. Hittar någon basic modell, problemet att är akvarier i den här storleken allt som oftast har ett mittstag. Hade tänkt en 160w razor som lyse men då har den ett kluster i mitten, 2st 120w känns dyrt och inte säker vad min maxmått blir när man byggt ihop två. Kikat på andra som passar men då är det Alu-ram med allt vad det innebär med saltvatten.

Sump är inte livsviktigt men gör inget om det finns någon färdigbyggd hisoria. Kollat på Akvastabil och RSM bl a men RSM innehåller mkt bös jag ändå inte tänker använda så det blir en hel del ombyggnad pga det, samt att de inte är billiga, väntar då hellre på Reefer. Akvastabil mark2 verkar rätt ok då man kan välja bort armatur t ex men då är det flera mittstag, dessutom i aluminium och montera en razor på de kanterna känns bökigt. Självklart är det helt ok att övertala mig att det är bra grejer.

Tips på både akvarium/möbel/lyse kombinationer tages tacksamt emot, vill bygga o modda så lite som möjligt, ett kar utan sump så gör jag väl ett internt sumpfack med överinningskammar om måtten är bra utan mittstag så rätt lyse får plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...