Gå till innehåll

Fästa kenya träd


Pontus Enbom

Rekommenderade inlägg

Hej! det här är mitt första inlägg här så don't be mean. 

Jo, det är så att jag har köpt mig ett kenya träd som en belöning till mig själv för att jag klarade teoriprovet (körkort). 

Nu hade jag tänkt att limma fast den eftersom att det nog blir lättast. Min fråga är då om denna epoxy är ofarlig eller om den kommer att döda allt i mitt akvarium?

d97bc96cccfaeadeef89db506ba081e1.jpg

8313061c183c155bbdbb04f2faf65cc8.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för hjälpen. Hade två stycken små...

Fick fast den lite större (2cm)

Den verkar sitta jätte bra men den andra mindre (1cm) kändes för liten för att spätta med tandpetare så jag kilade fast den lite fint...

Men tror ni inte att min peppermint räka kommer och tar den. Och nu håller han på att försöka ta den andra men den verkar sitta bra så jag håller tummarna för att han inte får lös den 8214b132ea02b2a6c9cf676c22086e3d.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

på vissa mjukisar jag inte fick att fästa med gummisnodd körde jag en tandpetare igenom foten längst ner och satt fast tandpetaren med efter 1-2 veckor så var det bara att dra ut tandpetaren så satt korallen på plats.

använd absolute inte limmen du visar på bild!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det slutade med att jag fick fara förbi biltema och köpa superlim pga min peppermint som älskar att fara å dra i allt som är nytt i akvariet. Sen så för att få fast skivor har jag använt mig av en glassbytta med ett nät över (inte vackert men det duger).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Mitt tips är plastkrukor (nätvariant) avsedda för vattenväxter. Lägger i lämpligt material i botten på krukan, lägger i kenyaträdet och täcker överdelen på krukan med ett nät och gummisnodd. Korallen växer fast på tre dagar, eremiter och nyfikna räkor når inte monteringen. Brukar ställa monteringen i något lugnare flöde, i sanden. Annars funkar som sagt tandpetare och gummisnodd bra, vid större monteringar och bland annat läderkoraller.

Mvh ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...