Gå till innehåll

Min rumsavdelare


MagnusJ

Rekommenderade inlägg

Tack hörni! 

 

Det behövs lite mer koraller,  fortfarande rätt mycket tomma platser.  Helt klart ett i-landsproblem såklart för handla koraller är ju bland de roligaste som finns ;)

 

 

 

Något som fortfarande inte år helt hundra är flödet,  svårt o få till bra och varierat flöde på vissa ställen.  Funderar på att lägga till två jebao rw15/20 styrda av min apex för att leka lite.  

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Ok mina vänner, stora förändringar i karet. 

 

Akvariet tuffade på riktigt bra,  allt växte och bredde ut sig riktigt fint.  Skon klämde dock,  jag hade ingen tid för karet alls och kände hela tiden att jag låg efter i skötseln.  Tre ungar varav två under tre år tar tid,  utan tvekan.  

 

Snackade med en kille som letade stora koraller,  vi kom överens om att han fick köpa Alla mina koraller för en bra slant,  och sagt o gjort så hämtade han dom i måndags. 

Aningen sorgligt men också väldigt skönt.  Vad händer nu med detta bygge kanske ni tänker? 

 

Well,  jag har inte sett många fina fish only kar i Sverige så de är nu mitt mål.  

 

Kejsare, stora och små.  Men framför allt fjärilar.

Det finns så otroligt mycket fina fjärilar som man aldrig får se i verkligheten,  och de tänker jag ändra på :)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

23 timmar sedan, hundben sa:

Finns lättskötta fina mjukisar faktum är att jag petar inte mycket i mitt akvarium, Så länge som det växer o ser bra, så finns där väl ingen anledning att vara där och peta runt.

 

Helt sant! 

 

Jag fick en bra slant för mina koraller dock,  och kan nu välja precis vilka fiskar jag vill till mitt kar. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...