Gå till innehåll

Jewel vision 260L


Lundberg

Rekommenderade inlägg

Hejsan, jag är helt ny inom saltvattensakvarium men jag har senaste månaden läst ganska mycket om ämnet. Just nu ligger jag i ett planeringstadie där jag håller koll på begagnade saker och liknande för att hitta rätt.

Jag har valt att starta med ett akvarium runt 200-260 liter vilket jag har förstått är en helt okej volym på akvarium.

Jag var idag inne på bromma ZOO och hörde med dom där, dom sa att man kan köra ett Juwel vision 260 som kommer att fungera som saltakvarium bara man köper till en skummare och alternativ en till cirkulationspump.

Är det någon som har erfarenhet av detta eller kan bidra med lite information om detta så vore det kanon.

Är det ett bra akvarium?

Räcker deras skummare för 500L?

All information är behövlig för mig!

/ Jimmy Lundberg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Det skulle fungera toppen! Kört till 2 stycken streampumpar tex två sånna http://www.tritonakvarium.se/tunze-6025-nanostream/2577-0. Och en skummare tex tunze 9004 om du skall ha medelhög belastning eller en 9006 om du skall ha hög belastning , dem tar ythinnan så det är toppenbra om man inte har sump. Har själv ett rio 180 och jag är supernöjd :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Juwel gör väl OK akvarium men de är väl främst gjorda för sötvatten. Men som de säger så kan du stoppas i en intern skummare (typ tunze 9004), skaffa några streampumpar och byta ut belysningen så kan du köra saltvatten.

En bättre idé är att köpa ett akvarium gjort för saltvatten från början. Kolla på Red Sea´s akvarium eller Eheim för saltvatten.

En annan bra idé är att besöka de mer renodlade saltvattensbutikerna i Stockholm och höra vad de har att säga (Triton akvarium eller Aqua Stockholm).

Lycka till =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...