Gå till innehåll

Osmos vatten ej helt klart


Dez3d

Rekommenderade inlägg

Hej Alla, jag fyllde mitt kar med osmosvatten i Fredags och har varit tvungen att ha det stående utan cirkulation p.g.a pump problem. Vattnet är inte kristallklart och ser lite dimmigt (dock inte mycket). Vill höra om detta är normalt, vad det kan bero på. Det jag kan komma på är ex: utfällning från Tangit limmade fogar, sillikonfogar, själva glaset, etc. Detta trotts test med kranvatten följt av rejäl tvätt med osmosvatten innan påfyllning med ny trasa. Märkte också nu när pumpen är igång att det finns massor av mycket små bubblor överallt (10-dels mm stora). Grumligheten var densamma innan pumparna sattes igång.

Bör jag slänga vattnet och fylla med nytt innan tillsats av salt? Hur löser jag mikrobubblorna?

Tacksam för hjälp"

Hälsningar

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, karet brukar bli fullt med småbubblor och vattnet brukar aldrig vara klart vid påfyllning av ett nytt kar. Får det stå och gå ett par dagar så brukar vattnet klarna och bubblorna försvninner. Är bubblorna kvar efter en vecka så kan man börja titta på om du har något som orsakar dina bubblor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, känns skönt att höra. Jag såg i min sump att bubblor bildades från avrinningen och färdades genom min bubbletrap, så detta är nog anledningen. Jag har inte finjusterat min durso ännu och kan nog minska på bubblorna.

Däremot såg jag att et ansammlats massor av små partiklar på botten, ser ut som fibrer. Verkar vara damm....får kanske köpa en nu dammsugare med partikelfilter :smiley3:

Tack för svaret!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...