Gå till innehåll

Aqua medic Blenny - möbeln!!


heba

Rekommenderade inlägg

Då suget efter salt igen blev för stort så införskaffades ett Aqua medic Blenny.

Monteringsanvisningen till möbeln var 0 och intet, utan det var uteslutningsmetoden tillsammans med "IKEA-erfarenhet" som gällde. Då jag på bilder sett att skivan upptill på möbeln går i linje med akvariet i framkant (dvs inget "överhäng" av akvarieglaset) så var min förvåning stor då jag insåg att i den större skivan var avsedd för botten på möbeln (förborrade hål för "benen"/klossarna som möbeln står på)!

Nu när jag byggt ihop möbeln så är ju möbeln kortare och akvariets framkant hänger i det luften och alternativet är att vända på möbeln! Toppskivan kan heller inte vara felpackad då dörren är för hög, men når inte ända upp till akvariebotten/glaset....

Rörigt inlägg, men hoppas någon förstår vad jag skriver.

post-5574-14468936062994_thumb.jpg

post-5574-1446893606276_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, så långt är jag med, men tack för svaret! Men jag tycker inte att möbeln ser ut så här på dom bilder jag sett.... Jag tycker att det sett ut som om toppskivan är lika stor som bottenskivan. Kan någon Blennyägare bekräfta eller dementera detta?

Jag får väl gilla läget, men har iallafall skrivit ett mail till Tyskland och får se vad dom svarar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Nej, den är rättvänd och ska vara på detta vis enligt A-M, dessutom var det förborrade hål för "fötterna" så det gick inte att ta fel.

Hur som helst så verkar dom ha gjort om möbeln då det tidigare har varit lika stora skivor i botten och upptill - "det var bättre förr"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo.

jag har en likadan och min hänger också ut över dörren, + att den dessutom var lite snett borrad så toppskivan ligger lite snett på väggarna (typ 1mm utanför på höger och 1mm innanför på vänster)

Men allt funkar felfritt så jag har inte orkat bry mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...