Gå till innehåll

Led panel från Pacific sun


wrang

Rekommenderade inlägg

Funderar vad som är mest ok som styrning

Kommer man trixa med en styrning som har blåtand/app styrning och köpa en styrning och LDD och power unit eller köpa lite dyrare all 4 one ovh styra via GHL dator och dess panel

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bluefish Mini LDD Controller $113.00

Mean Well SE-350-36 50

Mean Well LDD-700HW dimmable driver 6

Mean Well LDD-1500LW dimmable driver 2 $108.00

------------ 1826:- ---------

Malmbergs Helvar LED driver Multi DALI ingång. 700mA 5-30W 6st

------------ 2400:- --------- Kan ev få ner priset till 250:-/st så då blir det 1500:-

så just nu känns det mer intressant att köpa en Bluefish MIni LDD å kunna köra den via deras app

post-736-14468936280455_thumb.jpg

appstore_logo_black2-300x101.png

och att jag ej hittat nån drivare med Dali styrning med 1500mA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att kapsla in det lite snyggt så hade jag nog försökt att få lött på en kontakt först, sen kapslat in lödningen i epoxi efter att ha testat lödningarna ordentligt. Blandar man i svart pigment i epoxin slipper man sen se de tråkiga lödningarna om man inte vill se dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denna funkar, men tror nog att det finns fler som gör det, vill minnas att det finns på tex Biltema också.

http://smyckestillbehor.se/annat-tillbehor/lim-lack-resin-vax-mm/ice-resin-refill-2-komponenter/

Sök på "epoxy resin" så hittar du nog fler varianter.

Hittade detta på Slöjd detaljer

Färgad resin

Crystal resin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt, kul att det rullar på. Jag ska till Kjell idag och handla delar till en enkel konstantströmsdrivare så jag kan testa mina paneler. Ska du köpa längre sladd sen så hittade jag en del på ebay.

Här är två länkar som är användbara (speciellt nummer 2) om du funderar på att ha dina drivare i egen låda: http://www.calculator.net/voltage-drop-calculator.html och http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej å tack har testat den andra panelen nu å alla kanaler lyser ok.

Skulle testa att ha en å samma kanal så drog ihop A och O på samma drivare men då lyser bara en svagt men då man kopplar bort en tråd (-) så tänds den andra färgen upp på max. Det gäller även de andra färgerna. Så det blir ändå olika drivare per färg men samma styrkanal för O och A

Då är resin-epoxy beställt

Kabel länken var riktigt bra

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör du parallell koppling så riskerar du att bränna LED:en i ena slingan. Alla chip är olika även i samma färg så det är alltid riskfyllt att köra parallelt om man inte har någon form av strömspegel som ser till att det är samma ström genom båda. Driver du med 700mA är det ingen fara eftersom ett enskilt chip klara den strömmen, men du kommer ändå få ett svagare ljus. Lägg dem i serie så drivs alla med 700mA och lyser fullt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör du parallell koppling så riskerar du att bränna LED:en i ena slingan. Alla chip är olika även i samma färg så det är alltid riskfyllt att köra parallelt om man inte har någon form av strömspegel som ser till att det är samma ström genom båda. Driver du med 700mA är det ingen fara eftersom ett enskilt chip klara den strömmen, men du kommer ändå få ett svagare ljus. Lägg dem i serie så drivs alla med 700mA och lyser fullt.

:02.47-tranquillity::smiley5: ok tack

Varde ljus eller vad det heter

40watt RB1 RB2

post-736-1446893628537_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag redan har 3st Dali Led drivare så kompletterar jag för stunden med en till.

Eftersom Bluefish Mini Led driver ej kan ta mer än 1000mA å jag tänkte köra RB1 & RB2 på detta så får jag köpa den stora Bluefish Led Controllern.

Så nu kan jag testa mer över karet RB1 & RB 2 med samma drivare 1500mA, NW med 700mA och Blå och UV med 700mA för stunden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det verkar vara så då man söker på Metis Hyperion R2 på Google

Kolla denna tråden.

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2225035

sånna här hatr jag 2st men vet ej om man kan använda dom en som är lite erjig å en som ser helt ny ut

34.jpg

hittade även denna bilden

LED%20svietidlo%20Pacific%20Sun%20Metis%20Hyperion%202x150W%20R2%2810%29.jpg

Hade vart kul å se hur den är kopplad mot Signal Input å om det skulle gått att styra den med 1-10V på GHL datorn eller hur man kan styra den externt.. Får leta vidare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första bilden i #70 ser ut som drivare. Får du dem att funka har du ju nästan allt du behöver.

Ja så här ser det ut.

post-736-14468936332529_thumb.jpg

Så här skrev PS i sitt mail:

That black card is driver for stearing LED panels and ventilators in lamp and it is deticated to one type of lamp. If you have S type lamp you can't mount driver from R2 lamp type. If you do that you will burn LEDS on panel.

/Christian

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...