Gå till innehåll

Led panel från Pacific sun


wrang

Rekommenderade inlägg

Fortsätter med budget bygget. Tog lite IKEA plugg å tryckte ner mellan kylflänsen så man kunde sätta fast fläkten

post-736-14468936344515_thumb.jpg

Sedan så hade jag ingen aluminiumplåt liggandes så fick leta upp en reflektor i bra ha lådan för akvariegrejor. Klippte till denna då blev det kanon.post-736-14468936344687_thumb.jpg

Nån som vet vart man köper en vrid potenisomeyet för att dra ner 12v till min 5v

Min ena drivare har nämligen 12v

post-736-14468936344883_thumb.jpg

så kan köra fläkten på detta men låter då en massa

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Wow gillar ljuset skarpt blev riktigt bra trotts att jag kör bara med VIT, RB1/RB2, UV, BLÅ och vid sidan av detta 2x24watt T5. Gäller bara att hitta en bra färg och att man inte krämar på för mycket med kanalerna så korallerna bränns. Nått tips om detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du inte köra de andra kanalerna? Kul att det blev bra. Men jag saknar bilder ;)

jo då det kommer senare. har ej köpt några dali drivers ännu så får vänta lite.

Laddar systemkameran först för med mobil så funkar det ej med blåljuset

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag saknar bilder ;)

post-736-14468936375603_thumb.jpg var det denna du ville ha?

lite väl rosa i mina ögon så får fin lira lite mellan kanalerna. Gillar inte alls damedna färgen.

Har dragit ner på alla kanaler så kör med max 80% styrka

post-736-14468936375314_thumb.jpg

Får plocka fram min gamla PC å koppla upp mot ghl datorn så kan man lättare justera färgerna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

wow siken skillnad. Kör nu (morgonen) med enbart blå + RB1 & RB2 och UV. ljuset blir för lila så testade med att lägga in den gröna kanalen. en vanlig drivare å med 350mA.

Helt klart bättre å mer åt det gamla goda ljuset (Osram 67 Blue) -v-

Som alla vet så är det svårt att fota vissa ljus(väglängder) men här kommer en bild på resultatet.

Dock är det lila för skarp inte alls som i verkligheten men det blå är nästan samma

post-736-144689363772_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp men jag pratar med dom om ingången. Ska man köra denna externt så måste man köpa till GHL led Box å denna tar bara 4 kanaler. Så snart är man uppe i en annan styrning å via blåtand/wi-fi å slippa krånglet med GHL datorn :)

Dom har iallafall vart mycket generösa med hjälpen å udra när det tar stopp...

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svar

Unfortunately we didn't have and cable that connects LED driver with GHL module directly. If customer wan't to order lamp which will be compatible with GHL we made custom lamp for order. Normal lamps didn't support GHL control.

350mA use UV leds.

Best regards

Så då lägger man detta med GHL's led styrning på hyllan

Det funkar ju faktiskt som det gör idag

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Känns inte som detta ger 150watt, men man kan nog inte gämföra med hqi eller T5 watt. Ljuset är inte alls samma wow känsla å snygga vita ljus. Har svårt att labba så man får sin favoritljus...

Betydligt snyggare ljus med 2extra t5 vid sidan

Mvh Christian

Skickat från min iPhone 6S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ljusare i karet.

Sitter ju ingen reflektor på led klustret men den borde skicka ut lika mycket ljus i hela karet. Specen är ju för akvarium

mitt är ju bara 50x50 som i toppen

 

Får la testa att köra enbart led. Det som fattar är visserligen 2 leds gul och röd som inte är inkopplade

 

vill få ett vitare ljus i karet (mer naturligt)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju bara 8 vita LEDs i de två clustren. Tanken är nog att de röd-gula tillsammans med grön och blå ska bidra till det vita ljuset. Jag sitter mitt i programmeringen så jag har inte kommit till test av hårdvara än. Om jag känner att det vita blir för klent så får det bli en extra slinga med två Vero 10 chip från Bridgelux.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vart kul å bygga in allt i min gamla Geisemann armatur då ett kluster får plats i denna armatur eller t.o.m båda (4x75w)  om jag vill men som sagt nu får jag inte till nått snyggt ljus utan kompl av 2st 2x24watt T5 KZ coral light

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också lurat på om det kommer behövas T5 som komplement. Det är en del som valt den vägen när man snokar runt på olika forum.

Jag känner mig dock mest bekväm med LED när det gäller hemma-snickrande, men det kan ändra sig snabbt om jag hittar en enkel lösning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...