Gå till innehåll

Mitt 600l med 140 l sump


Johan

Rekommenderade inlägg

Tjena! När du borra ditt kar.. hur långt från kanterna borra du? Och hur långt ifrån varandra?

television, teacher mother secret lover

Tjena Nicke !

jag körde fegvarianten och beställde färdigborrat :)!

men jag har läst att du ska ha minst diametern på borrhålet mellan glas och hål och samma mellan hålen!

Sedan tänk på att du byggt med regel, så du måste ta hänsyn med den, hålen måste sitta på insidan av den!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Nicke !

jag körde fegvarianten och beställde färdigborrat :)!

men jag har läst att du ska ha minst diametern på borrhålet mellan glas och hål och samma mellan hålen!

Sedan tänk på att du byggt med regel, så du måste ta hänsyn med den, hålen måste sitta på insidan av den!

Tack för snabbt svar! I morgonbitti börjar jag nämligen att tömma karet..

Har dock klantat mig o inte beställt några böjar till 25mm.. hur förvarade du sanden när du bytte kar?

television, teacher mother secret lover

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

post-8220-14468936625224_thumb.jpg

Zeomatic up and running! Första kapseln reef vitality tillsatt! Alla remover borttagna! Endast aktivt kol kvar!

spännande!

Har idag fraggat ner 2st stora kolonier som jag haft, detta för att få plats med sista Tyskland sändningen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Då har zeomatic varit igång sedan 30okt utan några fosfatremover!

Po4 gick upp under v1 till 0,03 sjönk till 0,02 efter ett par dagar och nu mätte jag 13 nov är värdet återigen 0,00,

Det funkar! Tillsätter nu bara bakterier, ultra min S samt reef vitality 2 kapslar/veckapost-4386-0-82126400-1447484509_thumb.jp

Ändrat av Johan
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fishstreet balling tankar/behållare!

Kanonfina!

Apropå coral balance ! Så kan man köra 50/50 med reef vitality ! Men behöver inte!

Sedan har väl FM flera olika sätt att gå tillväga med zeomatic , ultralith, zeolite(eller vad det nu kallar det) !?

Spännande i alla fall!

Ändrat av Johan
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar ödmjukast!

Zeomatic är bättre än förväntat!

Knäpptyst i normalläge, dock när stenarna spolas! Då gurglar det ordentligt! Dock endast 60sek/dygn så det är fullt godtagbart , jätte enkelt att installera och sköta!

Den tar plats i sumpen, och jag fick sätta den diagonalt för att få plats!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt det verkar lira bra! Vanligt vid zeolight-start är annars att po4 har en tendens att öka under en period av någon konstig anledning. Du verkar dock sluppit undan det.

Ja det gick mycket fortare än väntat!

Dock måste jag mäta kalium, då jag läste din tråd om att det sjönk!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...