Gå till innehåll

trådalger😱


papi

Rekommenderade inlägg

Hej är dett trådalger på bilden? Angreppet är dramatisk från ren sten till detta på ett par veckor. Hade en krasch för någon månad sedan och har efter det bytt allt vatten och gjort rent stenen manuellt. Har en igelkott som äter 1 räka per dag. Karet är på 100 l. Enkel skummare. 75 % av vattent är från osmos. Vad bör jag kolla och göra? Mvh

post-3025-14468936361766_thumb.jpg

Ändrat av papi
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för "betare"?Förövrigt tror jag inte igelkotten mår dåligt om han fastar någon dag...har svårt att se på bilden om det är värsta sortens alger...då menar jag skägg/tofs alger..de äro mörkgröna..de du har verkar mer ljusa? I klartext är det någon i städpatrullen som käkar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer frågor. växer de på all sten? Har haft fall där oönskade alger växer på viss sten..Då kan man nog förmoda att nike 83 är på rätt spår...Om det är så låt det växa ihjäl sig typ..ner med näven ellr upp med stenen o "beta" av de själv med jämna mellanrum...Är det överallt har du för höga näringsnivåer..dra ner på matningen...gör delvattenbyten kontunuerligt...kanske också installera ett enkelt biopellets filter som hjälper till om man har hungrig fisk..hur stor är kotten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...