Gå till innehåll

Sand som är ljus och fin men inte blåser runt!


Datzun

Rekommenderade inlägg

Snygg, ljus sand som inte blåser runt, finns det? Jag har idag finkornig sand som gärna flyttar på sig. Jag vill ha en ljus sand som ligger stilla även vid ganska mycket vattenrörelse. Räcker 1-2 mm i storlek eller måste jag gå högre upp? Dela gärna med er av era erfarenheter :)

Med vänlig hälsning Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Starka strömmar som när du tex riktar en streamer mot glaset kommer mest troligen flytta på sand om du inte kör med riktigt grov som t.ex. KZ's argonite sand.

Dock är det ju en rätt svår fråga att svara på för jag vet inte vad du kallar en stark ström. Finkorning sand får du dock räkna med rör på sig ifall du riktar en streamer mot den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ATI släppte nyss(?) en sand som heter Fiji white... finns i ett gäng olika grovlekar.... denna sanden är aningen tyngre än vanlig sand och det ligger då still hos mig med alla pumpar igång... totalt ca 35.000l/h i ett 530l kar

Låter intressant Fredrik! Vilken grovlek kör du? Bjuckar du på en bild på ditt kar?

Med vänlig hälsning Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Socker skulle jag inte påstå faktiskt. Om du skall på träffen hos LN kan jag ta med mig sand om du är intresserad.

[ATTACH=CONFIG]129321[/ATTACH]

Det vore perfekt men tyvärr åker jag utomlands ikväll och hinner inte till den där träffen. Tack iaf för erbjudandet :)

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...