Gå till innehåll

Aquamedic sunrise control fundering


Nagg

Rekommenderade inlägg

Hallå !

är det någon som vet om man behöver en extern 24volts adapter till aquamedic sunrise control när man kör den på ocean

led light armaturer? Jag har kablarna man ska koppla till ocean led light armaturen 2st , en för varje armatur. Manualen är minst sagt knapphändig när det gäller detta. Provade att koppla in den på usb kabeln som medföjde till datorn men inget händer då heller.

hälsningar

stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer stig, om man om jag förstår rätt har Aquareef LED, jag har ocean led light med andra kablar som också ska passa

men det funkar inte. Conny vet du om vilken 24 volts adapter som helst funkar, är lite rädd att jag ska bränna den om polerna blir

felvända . Testade med en annan aquamedic 24 voltare och då funkade den men texten var upp och ned på sunrise controlern.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall vara 24 Volt 1,5 amper och pluss på mitt stiftet ( på nätdelens baksida finns en symbol som visar anslutningsproppens polaritet ) efter som du prövat

med en från aquamedic så är det ju rätt.

Den fasta kabeln från Sunricekontrollern bör väl också kopplas in mot ramperna om det inte händer något så är polariteten fel.

Sedan styrkabeln den med hörlurs kontakt på skall sitta i uttaget längst till vänster för första rampen.

Texten upp och ner låter konstigt uttagen neråt är den då upp och ner ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OBS om ramperna du har kräver mer än 1,5 Amper får du ha ett separat nätagrigat

till dom det kan ju vara orsaken till att dom inte tänder.En sak till finns det körfiler

på Sunricekontrollern om inte så blir det ju ingen uppstart kolla med att koppla in

den till en dator OBS nätagrigatet måste vara inkopplat för att komma åt den + USB

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...