Gå till innehåll

Boys 230 liters amatörkar


Boy87

Rekommenderade inlägg

Har upptäckt att jag har tyvärr fyllt hela karet med wastevattnet ist för det bättre ur reningsprocessen. Eländes skräp beskrivning på nätet, men iaf får byta lite vatten så blir det nog bra. Stenen är väl inkörd sedan tidigare ägare så är nog ingen större fara på taket hoppas jag. Tillför bakteriekoncentrat oxå nu under uppstarten. Fisk kommer att dröja ett tag, kommer inte jäkta med det hela.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Kul med en till från Växjö!

Jag är själv något av en nybörjare men har väl lärt mig något då jag varit igång ett år ca nu...

Håller på att sälja mina två kar 255 liter resp 30liter och håller på med nytt (beg) bygge på 840 liter plus sump.

Ska bli kul att följa din tråd. Jag har en med som heter mitt nya kar 840liter plus sump.

Bor på Hovshaga föresten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sumpen är nu på plats, återstår nu att få till lite rör till returen, justera de andra rören i höjdled etc, Annars tuffar det på bra. Korallerna ser bra ut och växer på i lugn fin takt, får se vad som händer under denna helgen. Lite brunalger har oxå letat sig in i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...