Gå till innehåll

Ledlist till rsm 130??


bigm82

Rekommenderade inlägg

Tjena alla kunniga jag har ett problem. Jag köpte en blå ledlist från ebay som jag tänkte jag skulle ha för att förstärka mitt blåljus i mitt rsm 130. Min tanke va att koppla in den på den befintliga leddrivern post-7104-14468936584504_thumb.jpg men efter jag gjort detta och satte allt på sin plats o tände ljuset så gick det en kvart sen slocknade allt, drog ut kontakten till belysningen och satte i den igen o vips så funka allt igen MEN bara i en kvart... så min fråga till er blir vad har jag gjort för fel ?? Blir det överbelastning eller vad är det frågan om??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Drivern säger 12v Max 10w på LED sidan.. Vad är det för eBay köp som du kopplat till den.. Man kan säga att det är lite petnoga med vilken driver man använder till vad..

Med vänlig hälsning, Manne

post-7104-14468936585185_thumb.jpg

Den här har jag köpt och det står ju klart o tydligt 12 V så en överbelastning blir det ju. Men jag fatta inte riktigt va du mena med dit inlägg innan detta. Är helt bakom flötet med el och kopplingar men det behövs en leddriver till eller vad?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kunde köpt en separat driver till "din" list o ändå kunnat lösa dilemmat ty den ska starta samtidigt som din befintliga..

Med vänlig hälsning, Manne

Jag hittade en på Kjell

http://www.kjell.com/se/sortiment/el/stromforsorjning/transformatorer/led-transformatorer/led-drivare-lagprofil-350-ma-20-w-p44156

som kanske skulle kunna funka men en annan tanke som dök upp, om jag kopplar ur de leden som sitter i och bara har listen då skulle det funka? Eller är jag helt ute o cyklar nu ~

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Assåå.. Man behöver ha mer information om listen för att helt kunna ge raka besked.. Listen behöver en viss volt.. Antagligen 12v sen behövs info ang vilken amper det ska handla om .. Så det är inte möjligt att säga ja/nej som det är nu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Assåå.. Man behöver ha mer information om listen för att helt kunna ge raka besked.. Listen behöver en viss volt.. Antagligen 12v sen behövs info ang vilken amper det ska handla om .. Så det är inte möjligt att säga ja/nej som det är nu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Okej tror jag satsar på en ny driver istället så är jag säker på att det funkar. Ett stort tack för hjälpen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...