Gå till innehåll

Cyano


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

HUr länge har du haft cyano? Det tar lång tid innan det ger med sig så se till att hålla allt stabil. Gör du förändringar som du nyss gjort så gör du det bara värre.

Komplettera gärna med CyanoClean och om du verkligen inte lyckats trots iaf 2 månader med stabila värden så kan du köra med red slime remover. Funkar bra. Var dock noga med dosering. Doserar du för lite så kan du lika gärna strunta i att dosera för att det komer inte lösa upp cyanon och doserar du för mycket så kan du få syrebrist i akvariet. Ha alltid skummaren igång för att öka syresättningen men din skummare kommer garanterat skumma över extremt snabbt när du kör red slime remover.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag ska suga upp det som blir vart efter ett tag då och annars får det bli CyanoClean.

Gjorde om karet till en del tog bort endel levande stenar för att få mer fri bottenyta.

CyanoClean kan du köra utan nackdelar. Det är bakterier som motverkar cyanobakterierna så där finns det inga nackdelar. Red Slime Remover är dock Ett ganska aggressivt sätt att ta bort det kemiskt och bör göras med försiktighet. Görs det rätt så är det helt revsäkert dock.

Se till att ständigt störa cyanon. Rör om i sanden och borsta bort det från stenarna. Jag har just nu ett cyanoutbrott som kom efter att jag introducerade ny sten i karet. Jag är där varje kväll och rör om i sanden. Hittills har det inte blivit mindre men det blir inte mer heller. Nu gäller det bara att vänta ut den för min del

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får köpa CyanoClean för det har jag inte hemma och så ska jag greja runt i karet där cyanon är imorgon och suga upp det, nu är karet släckt för natten.

Jag ska även byta till något större kub än jag har nu om jag bara får tag i det jag vill ha och då byter jag nog ut det mesta med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...