Gå till innehåll

Cissi's infinity 126


Larsson

Rekommenderade inlägg

Nej om får någon guppy som ligger nära viltformen - inte de hårt framodlade som finns idag - så klarar de det perfekt - de brukar bli tagna rätt fort också. Men blir de inte uppätna så klarar de sig. Jag brukar hjälpa en kompis i en affär här i Göteborgstrakten - en dag var det en pappa med en 6 åring nere och tittade på saltvattensavdelningen. & åringen pekade på ett kar och sa Guppy. Nej sa pappan, Guppy sa grabben. Nej det är saltvatten sa pappan - guppy lever i sötvatten. Guppy sa grabben högt och tydligt. irriterad pappa vänder sig till mig och ber mig förklara för den envise grabben. Gärna säger jag - men grabben har rätt - det är guppy - de kan klara saltvatten. High Five med grabben och det var en mäkta stolt kille som lämnade affären :)

 

Det finns en gammal skröna om att man inte skall mata saltvattensfisk med sötvattensfisk men om du har en egen guppyuppfödning och/eller matar/är matad med den kvalitativa mat som finns idag så är det just en skröna. Man blir vad man äter - gäller även för fisk.

 

MVH Lasse

 

 

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg när jag köpte guppy till min drakfisk. Slängde i en guppy, draken var jätteintresserad. Tog tyvärr 2 sekunder så kom min Niger och klippte den. 

Tänkte "jaja, då kör vi en till", kommer Nigern och klipper den oxå. 

"Nu måste han väl vara nöjd" (var en rätt liten Niger). 

Slängde i en tredje, då kommer Nigern igen och klyver den tredje på mitten och simmar stolt iväg :sleeping:

 

Mvh

Kim

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Liten uppdatering....

 

drakarna äter utan problem nu, sätter fodret på en fiskelina. Än så länge har de fått lax, lancefish och räka, sen så blev min pepparmintsräka en festmåltid.

jag matar ungefär varannan till var tredje dag.

 

Idag köpte jag en stjärnmuräna, den e så fin :)

 

IMG_1007.thumb.JPG.ec94246318017ff8e6a22e3e85ac2c7d.JPG

IMG_1014.thumb.JPG.50f8550f40df6af66b3c176ad700c412.JPG

IMG_1013.thumb.JPG.fd686ee4c1020f91953667fb4c6d5c99.JPG

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...