Gå till innehåll

Euphyllia vs Bubbletip


Lille Skutt

Rekommenderade inlägg

Hej igen guiden!

 

Nu är det så att mina små clowner som varit totalt ointresserade av mina Euphyllior tills idag och går nu bananas i dem vilket verkar roa dem sådär måttligt..hysterical.gif

 

Ett angenämt problem hursom eftersom man hört att inte alla uppfödda clowner går in i en anemon..smiley4.gif

 

Nu till frågorna som är: Hur tror ni det skulle funka att slänga i en bubbletip?

 

Finns det nåt sätt som ökar chansen att den inte vandrar runt och pajar allt utan att spika fast den i en sten?

 

Hur skulle den trivas under en Kessil 360we på 65%?

 

Hur skulle ni gjort?

 

Akvariet är ett Lido 125, Bilder hur scapen finns här: https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/48690-min-f%C3%B6rsta-hj%C3%A4rnbl%C3%B6mitt-f%C3%B6rsta-akvarium/?view=findpost&p=578855

 

Vattenvärden: (Salifert)

 

Ca 430

KH 8,5

Mg 1400

Po4 0,03-0.1

No3 2-5

Temp 25

Salt 1,025

 

Tack på förhand och trevlig helg på er!

 

/ Andreas

Ändrat av BSBD
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina gick länge mellan olika euphyllias till dom fick en bubbeltip föra vecka.

Tog bara några dagar tills dom flyttade in. Nu går dom ut bara vid matning. Hjälpte dom lite på traven och placerade bubbeltip i närheten. Anemon är öppen hela tiden och sitter kvar på samma plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina gick länge mellan olika euphyllias till dom fick en bubbeltip föra vecka.

Tog bara några dagar tills dom flyttade in. Nu går dom ut bara vid matning. Hjälpte dom lite på traven och placerade bubbeltip i närheten. Anemon är öppen hela tiden och sitter kvar på samma plats.

 

 

Mina clowner håller sig i Rhodactisarna fast jag har 8 Bubble tip anemoner i karet för tillfället. De har förökat sig galet mycket men blir ratade av clownerna.

 

Tackar för svaren men jag är mer orolig att anemonen ska döda korallerna än att clownerna ska rata den? Är det stor risk för ett sånt scenario tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...