Gå till innehåll

1200 In Wall


gurra600

Rekommenderade inlägg

Nu äntligen så är det på väg att bli ett större kar och det byggs som jag vill ha det, in wall i vardagsrummet med ett eget rum på baksidan, efter som akvariet blir lite högt kommer jag göra så att det går att höja en del av golvet bakom karet så man kommer åt att sköta det. Sumpen kommer att placeras bredvid och ha måtten 70x70x30 där ska skummare, rollermat, biopelletsreaktorer och kalkreaktor få plats är det tänkt, under ska vatten bytar delen och returpumps delen vara.

 

 

Måtten på det nya blir 2050x85x70 med balkongavrinning.

Bänken byggs av 60x30x3 stålrör med 6 ben.

Belysning blir 4 st dreamchip kompletteras av 64st 10w led av olika nyanser, styrningen blir AquasparX kort har använt mig av detta tidigare och det fungerar bra. Ska även ha några lysrör för att mjuka upp ljuset lite.

 

Returpump Jebao 12000L

Skummare ett hemmabygge med KZ whiteline venturi nozzle drivs av Jebao 12000L pump

Jebao Streamer  2 st 15000 L och 2 st 20000L ska röra om ,,,

 

 

 

Kenny

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min fru och min äldsta sån började med renoveringen ( har bild besvis när hon står i morgonrock och sågar i dörrposten ) för att jag skulle kunna ha mitt akvarium ,, in wall ,, så jag kan väll säga att jag har det bra med min lilla "tyranusaurus rex" ....

Ska bli ett våtrum med stengolv. Rummet ska ha en egen ventilation och elektroniken ska sitta i en elcentral och den ska ventileras från rummet intill, bara för elektroniken gillat inte salthaltig luft har jag erfarit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så blir det ingen golvbrunn men eftersom jag ska ha en del av sumpen ca 200L som skall vara för vatten byte så gör det inte så mycket.

Den delen i sumpen skall ha botten avlopp som är kopplad till en pump jebao 3000L/6000L som används till att tömma ut och blanda nytt saltvatten. Inga tunnor, hinkar,, bara en slang för tömning av det gamla saltvattnet och fylla på osmosvatten från grovköket.När det är integrerat i systemet behöver man inte stänga av någonting bara vrida på en kran,, så är den delen separerad från den övriga delen. Jag gillar när det är enkelt för då blir det gjort,,,

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...