Gå till innehåll

Dennerle Marinus 30 L


mattiasbrann

Rekommenderade inlägg

Hej! Här kommer jag att uppdatera om mitt nya Nano-akvarium. Modellen heter "Dennerle Marinus 30l" och levererades med ett start-kit för saltvatten. Jag är rookie på detta men har följt en hel del trådar både här och på reef-central.

 

För några dagar sedan startade jag mitt lilla Nano helt "original" efter dennerles egna rekommendationer, dock utan levande sand då jag tycker det ser estetiskt vackert ut men även för att det ska vara vissa fördelar med detta. 

 

Idag åkte levande stenen i. Tyckte att jag hittade en ganska fin bit för ett nano? inte för "enormt" och så jag får plats för koraller samt behåller en minimalistisk look.

 

Har en fråga angående stenen: bifogar bilder på detta (2 & 3). Det finns lite "vitt" som nästan ser ut som vad en manet är gjord utav som sitter fast på stenen på några olika ställen. Vad är detta? Något som påverkar positivt/negativt? Försvinner? 

 

God jul! :smile:

 

PS. Råkade placera inlägget i fel ämne, ska givetvis vara i "mitt akvarium". 

 

/ Mattias

post-5324-0-02173400-1450911814_thumb.jp

post-5324-0-41746600-1450912099.jpg

post-5324-0-07533100-1450912103.jpg

Ändrat av mattiasbrann
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen! Har hittat några troligen döda djur som följt med min ls på botten utav akvariet. 1 rosa-färgad mask liknande varelse. 1 väldigt liten vit/genomskinlig/taggig sjöstjärna. 

 

Ser dock till en räka emellanåt som tittar ut ur 1 hål. Ska prova lysa med ficklampa nattetid för att se om jag skymtar mer liv.

Jag antar att man får räkna med att vissa av djuren dö första dagarna, eller är det tecken på att jag bör åtgärda nånting?  Saltnivåerna är på 1.23 och temperaturen är på 26c. 

 

Jag ska införskaffa mätutrustning för övriga värden snarast.

 

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...