Gå till innehåll

Problem med reaktor


dr.dator

Rekommenderade inlägg

Bestämde mig för att konvertera mitt kar till FM zeolight. Kör vodka och ättika för att kontrollera näring nu.

Problemet då... Kom över en reef octopus ZF140 billigt och tänkte börja med den och sen eventuellt uppgradera till en Zeomatic. Men nu visar det sig att hålen i rastret är så stora att många av de mindre stenarna tar sig igenom. Som jag förstår det så är KZ-stenarna större vilket säkert funkar. Men är det någon skillnad i övrigt? Eller finns det något annat smart sätt att lösa det?

75f1b8be399f7d61781c77ac434b26ac.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör på de större KZ stenarna vilket inte fastnar i min zeomatic.Pluggade igen direkt när jag körde på de små stenarna och fick hela sumpen full av småsten.

Tror inte det är någon direkt skillnad på stenarna, FM stenarna ska fungera lika bra för zeovit enligt KZ själva iaf.

 

Du får inte lika mycket rörelse i en zeomatic av de större stenarna men det skall inte spela någon roll.

Ändrat av Orchide
  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör på de större KZ stenarna vilket inte fastnar i min zeomatic.Pluggade igen direkt när jag körde på de små stenarna och fick hela sumpen full av småsten.

Tror inte det är någon direkt skillnad på stenarna, FM stenarna ska fungera lika bra för zeovit enligt KZ själva iaf.

 

Du får inte lika mycket rörelse i en zeomatic av de större stenarna men det skall inte spela någon roll.

Har KZ verkligen sagt detta? Vet att de sa precis tvärt om när jag höll på med Zeovit, då Zeovit var en naturlig sten och FM's var framställd (kemiskt?).

Är dock många som kört FM utan problem, men mest nyfiken ifall de gjort en 180graders ändring gällande sitt påstående. 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...