Gå till innehåll

Är inte nybörjare men känner mig som en sådan.


hundben

Rekommenderade inlägg

Jag har ett 180L akvarium med inbyggd sump som har gått i 8 år o har varit så snyggt koraller stora o fina, så fullt att man inte fått i en enda liten fragg ens.

Sen juli förra året hände något. Vad vet jag ej ja mer än att jag bara plocka ut en korall som jag tyckte var på tok för stor. dela den på mitten sen gick allt utför på 2 månader så kände man inte igen akvariet alls. alla koraller jag har är olika mjukisar.

 

Jag tycker mig ha gjort allt jag kan nu är mina idéer slut.

 

Finns det någon som har någon bra ide på vad jag ska göra eller vad som kan ha hänt. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 20 januari 2016 at 21:00, hundben sa:

Jag har ett 180L akvarium med inbyggd sump som har gått i 8 år o har varit så snyggt koraller stora o fina, så fullt att man inte fått i en enda liten fragg ens.

Sen juli förra året hände något. Vad vet jag ej ja mer än att jag bara plocka ut en korall som jag tyckte var på tok för stor. dela den på mitten sen gick allt utför på 2 månader så kände man inte igen akvariet alls. alla koraller jag har är olika mjukisar.

 

Jag tycker mig ha gjort allt jag kan nu är mina idéer slut.

 

Finns det någon som har någon bra ide på vad jag ska göra eller vad som kan ha hänt. 

Ja nu har jag även stoppat i aktivt kol men än så länge utan resultat ännu. Saken är den att det är en korall som har tagit  mest skada av denna flytt av korall. kan se om jag får in ett par bilder före o efter bort tagning av den stora korallen

 

undrar kan man använda sig av ozon o aktivt kol på samma gång just nu använder jag bara kol

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Köpte nya lysrör till armaturen vilket gav resultatet att alla koraller utom knapparna som jag kallar dom börja o växa så det nästan knakar. Fast har flyttat ett par till mitt lilla nano akvarium med 12w led där börjar dom att slå ut så som dom ska se ut. Varför inte i mitt stora? Kriga har dom inte gjort tidigare, Det kanske är helt enkelt för mycket koraller ändå vem vet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...