Gå till innehåll

Dennis 360l rev


DennisL

Rekommenderade inlägg

Tja!

Efter 6 månaders planering är nu karet igång på "riktigt", kändes som en mindre evighet. I fredags lades 40kg levande sten i och idag tog jag de första testerna. 

Testerna lyder som följer

Nitrat 5ppm

Nitrit 0ppm

Fosfat 0ppm

salinitet 1024

temp 25

Nu börjar nästa väntan innan det är dags för lite fisk och annat. Planerar att starta med ett par clowner och en euphyllia. Tanken är att jag ska ha sps till att börja med för att eventuellt ha lite sps i framtiden. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär ser sumputrymmet ut. Har byggt bänken i mdf, målat den och klätt botten med plexiglas samt satt upp ljudisolering. Målet har varit att få till ett så tyst kar som möjligt. I facket efter skummaren har jag tänkt mig ett refugium, har lite ls där nu bara. I tredje facket står returpumpen. Längst till höger är osmosvatten, ca 30l. 

image.jpeg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är riktig ls, hittade på tal om det ett riktigt monster till borstmask imorse, den åt på en död mussla såg det ut som. Isoleringen är av skumplast, fick tips av mejsel här på forumet om att fixa en sådan...tack mejsel:). 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allright, känns tryggt att veta att man inte förstört allt redan innan man börjat:). Fick precis reda på att mina Blau Wave motion 13000 streamers anlänt som jag beställt från JLakvarium. Ska plocka upp dem på fredag:). 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det märkliga är att jag inte gjort något alls, bara la i den..det verkade nästan som om det var meningen att den skulle ligga så;). Det enda jag gjort är att jag borrat två hål och dragit igenom ett buntband för att försäkra mig om att mittstenen inte rör sig. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...