Gå till innehåll

Dennis 360l rev


DennisL

Rekommenderade inlägg

Nya mätningar: Efter att ha tillfört lösningar (KH, ca, mg) så ligger värdena nu enligt följande. Vad tycker ni? Upp/ned på något? 

Nitrit: 0

nitrat:0

fosfat:0

ph: 8

salinitet: 1023 (ska upp till 1024).

Ca: 420

Mg: 1340

Kh: 10,6

temp: 26

De få koraller jag har ser ut att trivas. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 8 månader senare...

Tja! 

Var ett tag sedan jag uppdaterade här:). 

Det har hänt ganska mycket tycker jag. Elddvärgkejsaren fick jag lämna tillbaka till lfs då den käkade på mina koraller. Tog ett tag att få upp den jäkeln, till sist lyckades jag med petflask-varianten med en spegel i. Min chelmon rostratus dog efter 6 månader till synes utan anledning, den åt bra och allt, men sen dog den bara en dag  :(. Idag ser det ut som följer

1st gul kirurg 

1st hepatus kirurg

1st red head solon fairy wrasse

1st clownfisk

2st bangai cardinaler

1 st fireshrimp

Hepatusen kommer bli för stor en dag, men lfs har lovat att ta emot den då (om jag inte uppgraderat). Den var som en enkrona ungefär när jag fick den, men har vuxit rejält sen dess. Känner mig nöjd med fiskarna jag har och kommer inte byta ut eller köpa fler. 

Korallerna växer på bra, nästan för bra på sina ställen. Har nyss skaffat ett par acropora som håller på att klimatiseras innan jag placerar in dem.

Enda bakslaget var väl egentligen att en röd grenväxande montipora och en acan dog när vi var på semester i 2v. Pumpen hade kloggat igen av alger och akvarievakten märkte inget, trist men man lär sig. Hade förresten ett jäkla bry med dinoflagelater under ca 6 månader, men de verkar helt borta nu.

Enda problemet för tillfället är asterina stjärnor som äter på mina fina zoantus:(. Funderar på att skaffa en harlequin räka, men det känns inte bra att veta att den förmodligen inte överlever när den konsumerat alla asterina, så i dagsläget plockar jag dem för hand. 

IMG_0388.JPG

IMG_0390.JPG

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...