Gå till innehåll

Polsk salttest


Lasse

Rekommenderade inlägg

I tråden so Edlund startade la Henric in en länk till en salttest från en Polsk Akvarist. Det är två delar och jag lyckades leta rätt på bägge delarna översatta med Google och med bilder.

Del 1

Del 2

Mycket läsvärda delar. Läs dem och nfår en bättre förståelse för det här med salt och kvalité

Här är en bild där det vi diskuterade i Edlunds tråd. visas Intressant information.

Aquaforest Reef Salt (AF)

Blue Treasure Reef Sea Salt (BT)

DD H2Ocean (H2O)

Instant Ocean (IO)

Reef Crystals (RC)

Red Sea Coral Pro (RSCP)

Tropic Reef Marine Pro (TM)

Röda markeringar NSW överskrides

20.jpg

Det finns ett värde här som gör att jag mycket väl kan tänka mig använda AF i mitt nya kar - det värdet stämmer rätt väl med vad jag bland annat vill försöka uppnå där. Gissa vilket värde :)

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Lasse sa:

I tråden so Edlund startade la Henric in en länk till en salttest från en Polsk Akvarist. Det är två delar och jag lyckades leta rätt på bägge delarna översatta med Google och med bilder.

Del 1

Del 2

Mycket läsvärda delar. Läs dem och nfår en bättre förståelse för det här med salt och kvalité

Här är en bild där det vi diskuterade i Edlunds tråd. visas Intressant information.

Aquaforest Reef Salt (AF)

Blue Treasure Reef Sea Salt (BT)

DD H2Ocean (H2O)

Instant Ocean (IO)

Reef Crystals (RC)

Red Sea Coral Pro (RSCP)

Tropic Reef Marine Pro (TM)

Röda markeringar NSW överskrides

20.jpg

Det finns ett värde här som gör att jag mycket väl kan tänka mig använda AF i mitt nya kar - det värdet stämmer rätt väl med vad jag bland annat vill försöka uppnå där. Gissa vilket värde :)

 

MVH Lasse

Gissar på jod eller kanske kanske järn?...för du skall väl ha ett omvänt refugium??:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ju mer jag funderar på värdena från AF i den polska undersökningen - ju mer övertygad blir jag över att det är extremt anpassat till SPS och hårdkoraller samt för låga näringsvärde av fosfor och kväve.

MVH Lasse

Ämnet jag är ute efter är kisel Jonas

Ändrat av Lasse
ändring
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

8 timmar sedan, Lasse sa:

Ju mer jag funderar på värdena från AF i den polska undersökningen - ju mer övertygad blir jag över att det är extremt anpassat till SPS och hårdkoraller samt för låga näringsvärde av fosfor och kväve.

MVH Lasse

Ämnet jag är ute efter är kisel Jonas

oki Lasse:-)

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...