Gå till innehåll

Saltvattenshobby=missbruk/alkoholism


per.w

Rekommenderade inlägg

Satt just med en liten fredags whiskey och så slog det mig att min hobby är precis som ett narkotikamissbruk eller alkoholmissbruk... 

Vad menar jag då med det?

 

- Jo man vaknar alltid med att man måste kolla guiden och köp och sälj samtidigt som man äter frukost.... Suget finns alltså redan när man vaknar, precis som missbrukare.... Besvikelsen när det inte finns några nya inlägg är precis som för en alkoholist när denne vaknar och inser att det finns ingen sprit hemma....

 

Sedan går dagen åt att planera nya inköp, en korall, en fisk, någon ny teknisk gaget... Precis som hos en alkoholist.... De sitter där och funderar på om de ska gå till ICA eller konsum för att köpa några snabba bärs, eller vänta till systemet öppnar och slå på stort med en "Rosita"....

 

När det börjar nalkas kväller, sitter man och funderar på om man köpt så man klarar sig till nästa dag, eller om man måste springa iväg till närmsta akvarieaffär eller hittat något offer på guiden "läs suparkompis" som man kan våldgästa efter middagen och sen hänga kvar några timmar bara för sällskaps skull för att sedan åka hem med en liten fragg på 0,7cm...

 

När man kommer hem och sitter där själv eller med familj, så börjar ångesten krypa fram..... Vad ska jag ha imorgon???? Så är cirkusen igång igen!

 

 

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...