Gå till innehåll

Pacific Sun


Keller

Rekommenderade inlägg

Jag har googlat runt lite för att kolla upp lite om Pacific Sun. Jag har inga hårda bevis men jag får känslan att folk anser att det inte är högsta kvalitet, strular med programvara osv. 

 

Stämmer detta? På pappret ser de ju bra ut. 

 

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker programvaran är ganska så dålig. eller rättare sagt, de har typ slutat att uppdatera mjukvaran så de finns en hel del att önska enligt min mening. jag hade total låsning av min ramp, men de var ganska så bra på att skicka nytt moderkort till mig.

jag hade inte vågat köpa PS om jag inte visste att jag kunde få tillgång till en reservramp snabbt om det skulle vara något!

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Keller sa:
Jag har googlat runt lite för att kolla upp lite om Pacific Sun. Jag har inga hårda bevis men jag får känslan att folk anser att det inte är högsta kvalitet, strular med programvara osv. 

 

Stämmer detta? På pappret ser de ju bra ut. 

 

 

 

Enligt många bästa rampen mjukvaran är dock inte topp.

Har själv köpt en för att testa och utvärdera.

Om den är dålig så går jag tillbaka till maxspect.

Har dock testat deras support dom är snabba med svar.Reservdelar kostar dock multum en uppgraderad pad går på ca 350 euro och jag har 3 pads det blir 1000 euro får att uppgradera en gammal ramp det anser jag är rån.

/Zoltan

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av flash
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls nöjd under åren jag hade det.

Behövde stå för frakten dit (och de försökte fakturera mig för returfrakten men hotade med att återkalla hela köpet och de släppte det helt)

Har sedan pajat två gånger och behövt skickas ner en gång och delar en gång.
Tog 6 veckor att få tillbaka så man är tvungen att ha en reserv om man har koraller.....

Deras Doserpump har jag haft precis samma problem med, behövt skickas ner 2 gånger....

De är inte värda pengarna, sålde min förra året.

Förövrigt har man problem med mjukvaran hela tiden, min doserpump hänger sig minst en gång i månaden (slutar dosera)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ljuset i sig är det väl inget större fel på, det kan bevisligen få koraller att växa och må bra. När jag bytade till radions och belyste samma koraller så såg jag att är en stor skillnad ändå, helt annan glöd under radion. 

 

Mjukvaran är ett skämt,  för en lampa som är så dyr förväntar iaf jag att allt ska fungera utan trubbel.  Lampan ändrar tid,  displayen lever sitt egna liv och allt som oftast är det random tecken och siffror som blinkar.  Hårdvaran är väl inte speciellt imponerande heller,  inte ovanligt att man behöver byta led-kluster för att de helt enkelt går sönder. Många som fått byta skyddsplasten för att den har börjat smälta och droppa ner i karet(!!!!) 

 

En lampa för tusentals kronor och detta är vad man får? Välj något annat...  Finns mycket att välja på,  oavsett budget och behov. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick rådet i en akvarie butik att byta ut min razor mot min pacific sun mentis hyperion r2 3x150w.

Han sade att han själv hade gjort det i mitt ställe.

Butiken säljer varken maxspect razor eller pacific sun ramper.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PS hade problem förut men från 2014 flyttade till annan leverantör och de skriver att  allt är ok  inga nya  klagomål .

Viktigast du använder USB bluetooths klass 1 det står allt i manuallen . Samma med strömförsörjning - i slutet av 2014  har de bytt leverantör till Meanwell.

Jag själv kommer köra PS ,hoppas blir bättre denna gång har haft problem med  första lampa för 3 år sen. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...