Gå till innehåll

Någon som har testat Coral Box moon LED lighting


Lasse

Rekommenderade inlägg

Om du menar vad jag har just nu så har jag 2st T5 halv vit och halv blå.

Och därför ska jag skaffa LED lampa som kan styrs som man önskar, eftersom det känns för stark vit nu och inga snygga färger på koraller


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en begagnad där den tidigare ägaren kört med förvalda sps-läget och fick sps att trivas. 

Kan man inte använda dom förvalda lps/sps-programmen? Har nämligen inte en blekaste aning vad jag ska ändra på och varför. 

Mvh

Kim

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan du använda det men när jag körde den så verkade det som om det var för mycket ljus för de koraller som var högst upp. Speciellt reagerade röda montiporer när jag drog på med det vita ljuset. Ett tag körde jag väldigt lågt med det vita - ca 25 % som max.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör själv med 3 av dessa idag över mitt kar och har inget negativt att säga. Ser och känns bra ut och ljuset verkar än så länge inte vara något att klaga över


Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan du använda det men när jag körde den så verkade det som om det var för mycket ljus för de koraller som var högst upp. Speciellt reagerade röda montiporer när jag drog på med det vita ljuset. Ett tag körde jag väldigt lågt med det vita - ca 25 % som max.
 
MVH Lasse

Jag har mjukisar och Lps i mitt kar och tänkte köra förvalda lps läget.
Men har också 2st montiporer uppe och vet inte om det är OK för dem på Lps läget!!

Eller ska man ändra något?

Vad tycker du Lasse?
Mvh
Mudar



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan testa - det finns andra inställningar än SPS har jag för mig. Om du känner dig osäker - ta med dig grejerna ner till mig så hjälper jag dig. Bor i Bohus - precis vid Kungälv.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan testa - det finns andra inställningar än SPS har jag för mig. Om du känner dig osäker - ta med dig grejerna ner till mig så hjälper jag dig. Bor i Bohus - precis vid Kungälv.
 
MVH Lasse

Åh, va snällt.
Nästa vecka får jag lampan hem, då fixar vi träffen.

Tack Lasse
Mvh
Mudar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan testa - det finns andra inställningar än SPS har jag för mig. Om du känner dig osäker - ta med dig grejerna ner till mig så hjälper jag dig. Bor i Bohus - precis vid Kungälv.
 
MVH Lasse

Hej Lasse!
Har fått lampan och tänkte kolla med dig hur vi kan fixa schemat.

Mvh
Mudar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2017-06-08 at 08:08, Lasse sa:

Visst kan du använda det men när jag körde den så verkade det som om det var för mycket ljus för de koraller som var högst upp. Speciellt reagerade röda montiporer när jag drog på med det vita ljuset. Ett tag körde jag väldigt lågt med det vita - ca 25 % som max.

 

MVH Lasse

Tack för svaret Lasse. 

Jag kommer ha belysningarna till mina karantäner för fisk och koraller. 

Små kar på 54/110l, korallerna kommer stå på botten så det kanske fungerar ändå men jag kan ju alltid dra ner kurvorna.

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Letade lite på nätet för att försöka hitta inställningar o då dök denna tråd upp. 

Tänkte uppdatera med vad jag upplevde....

Kan säga att jag lyckades nästan bränna ihjäl 2 chaliser med mina inställningar. 

Lampan är monterad på kanten med ”svannacken”, karet är ett 110 liters 35cm högt. 

 

Just nu har jag fortfarande problem med 1 goniopora + en australiensisk (hjärnkorall?). 

Vet inte om det är lampan men är nere på 3% i vit och 15% blått för att se om dom kan återhämta sig/börja slå ut och sen öka lite försiktigt från detta. 

Oavsett vilket så är grundinställning på det vita alldeles för brutalt. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...