Gå till innehåll

Hjälp! ! ! ! !


Alessandro

Rekommenderade inlägg

Har gjort något som jag trodde skulle vara bra för akvariet/golvet nämligen att ställa akvariet på ett skrivbordsstols underlägg (hård tjock plast) detta visade sig vara dumt för nu har jag fått vatten under underlägget och jag kan inte torka upp ! Behöver hjälp med hur jag kan skära bort skiten...lyfta bort akvariet är inte någon möjlig lösning. 

 Bifogar en bild så ni förstår bättre..

Tacksam för all hjälp! 

 

20160504_213815.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen aning men skulle nog satsat på en med elanslutning. Men å andra sidan så är det kanske bättre med batteridriven eftersom det är vatten inblandat.

Jag vill inte ta något ansvar varken för idén eller elansluten lödkolv men det är nog vad jag skulle testat om jag vore i samma läge.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle testa med om det gick att dra upp mitten lite grand ovan golvet innan skärning av plasten med värme eller "finsk pinne" (rakbladskniv). Testa med en sugkopp om det går. Då får du ett hål att utgå ifrån för att rädda golvet från skada

 

MVH Lasse

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör två hål i underläget.....

ett där du trycker in värme med typ en hårfön eller liknande och en dunstat det bort ur.

Lödkolv finns gasdrivna och i dom får man med en kniv som man sätter på längst fram så att man kan skära bort hela plasten om du vill det. Jag bor i Gbg om du vill låna min....

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...