Gå till innehåll

RapidLED's Corona 120W


Tribiani

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Hei

 

Har nå hatt mine Coronas i drift i 5 uker. Og mine erfaringer er at lyset er bra, den fysiske byggekvaliteten er bra, App'en er enkel å betjene, MEN kvaliteten på WiFi kort/WiFi løsning er helt uholdbar.

 

Har fra dag en hatt problemer med at en eller flere lamper enten ikke går på når de skal, eller de ikke slukker når de skal. Og i noen tilfeller går på til feil tid, dvs midt på natten. Etter mange mail henvendelser til RapidLed har jeg byttet WiFi kort i to enheter. Har også forsøkt fabrikkstilbakestilling av lampene flere ganger etter råd fra RapidLed. Det skal sies at RapidLed, i hvertfall til å begynne med var veldig behjelpelig med råd om hva som kunne gjøres, dette har endret seg i det siste. Kanskje fordi de ikke helt vet hva som foregår. Har nå sendt de tre mail, som jeg ikke har fått svar på. Ser også at RapidLed har lagt ut info om problemer med noen routere som kjøres på WPA2, uten at de har informert meg direkte om at det kan være et problem.

 

Rent teknisk så er problemet at lampene mister sin WiFi oppkobling ofte, i følge RapidLed/FishBit mer enn 3K ganger i løpet av 3 uker. Som et resultat av dette så går også noe feil når de forsøker å koble seg opp igjen, antar jeg. Og dermed er en lampe låst i en ikke god status og 'henger'. For å løse dette problemet har jeg inntil nylig brukt en timer som bryter strømmen til lampene i et minutt, to ganger i døgnet. En gang rett etter solnedgang, og en gang rett etter soloppgang har startet.

 

Har så snakket med noen som vet mer om nettverk enn meg og ble rådet til å sette opp en egen trådløs router nær lampene. Denne routeren ble satt opp som et Access Point (AP) i det samme nettverket. Og til dette AP er bare de tre Corona'ene tilkoblet. OG de kjører på WPA2 som også master routeren min gjør. Signalstyrken er nesten den samme for begge routerne ved lampene, men litt bedre for AP'et.  

 

Lampene har nå virket i 3 dager uten problemer, så jeg håper jo at problemet er løst.

 

Men min konklusjon er jeg kan ikke anbefale noen å kjøpe RapidLed Corona nå, selv om lyset er klart bedre enn de Pasific Sun Black Python 140 XM de skulle erstatte. Jeg synes også de sprer lyset litt for lite, men det kan jo justeres med å henge lampene høyere opp.

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...