Gå till innehåll

APEX nyhet


Tobbe.R

Rekommenderade inlägg

Tycker denna uppdatering är tveksamt ngn vare sig nyhet eller isåfall en bra sådan:

Mina spontana intryck:

1)För det första så är inte mkt nytt alls, i videon pratar man om de olika utgångarna som om dom inte fanns förut (pedagogik är svårt, säger man ngt med överraskningsröst så tror man att man missförstått att man tidigare förstått). 

2) den enda konkreta nya är som jag förstår det(kan ha missat ngt) en ingång till salinitet så man slipper köpa en modul för det. Mkt få kör med salinitetsmätning o nyttan med det är ganska tveksam, (o mätningen kräver tät kalibrering) så det hade funnits andra områden dom kunnat prioritera, som kanske en ph port till? en redox till? eller varför inte kunna mäta negativa redox;-)...

3) själva datorn ser mer plastig o "billig ut", ser svår ut att skruva fast?...

4) lysdioder på energy bar..okej, ja det kanske inte är en jättegrej...helt meningslös

5)Ett mkt stort minus är att man tatt bort displayen!!!!allt skall va så interaktivt med telefonen...men tänk om den saknas? skall man då inte kunna se vad man har för värden!..helt värdelöst. detta ensamt skulle få mig att välja bort apex.

 

jag kanske är överkretisk nu, men så reagerade jag. jag är glad att jag har den gamla modellen!

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Jonas.

Displayen är, som jag uppfattade det, "bara" bortplockad ur grundpaketet, den finns att köpa löst.

Dom motiverade det med att dom som byter upp sig redan har en och många använde tydligen inte den utan körde på intern web på paddan... 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
On 2016-05-29 at 17:48, Kexxet sa:

Hallå Jonas.

Displayen är, som jag uppfattade det, "bara" bortplockad ur grundpaketet, den finns att köpa löst.

Dom motiverade det med att dom som byter upp sig redan har en och många använde tydligen inte den utan körde på intern web på paddan... 

tror det är en smyggrej för att tjäna mer pengar. En display är aldrig något dåligt. telefonen kan va utan batteri, du kan tappa internetkontakt osv, o då ser du ingenting. Sen smyger dom in en saltmätare som man givetvis får betala för, och totalpriset är ju också betydligt högre nu. En saltmätare introducerar bara en osäkerhet, för den kan mäta fel. Jag tycker inte om deras "uppdatering", en försämring som jag ser det. Wifi är den enda positiva saken, och hade dom behållt sitt gamla koncept och bara lagt på wifi, så kunde dom höjt priset med 500kr som täcker den modulen o inget mer o sen låta kunden själv avgöra om man vill betala 1000kr för en saltmodul. Vidare så är deras support lite sämre nuförtiden tycker jag. Jag har inte fått svar på mina senaste frågor som rör lite mer avancerade spörsmål som att mätra redox negativt och möjligheten att manuell ställa in slope o offset på en ph elektrod. Fortfarande en bra dator, med enkelt gränssnitt och hög funktionalitet, men den nya versionen är jag glad att jag slipper köpa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Info från Neptune

 

Hello ,

 
Thank you for your email!

For Europe the new power bar won't be available until October 2017 unfortunately. :( So That is about a year from now.
 
USA is still busy developing this unit for Europe at the moment.

Until that time the new Apex base unit will be sold together with the 'normal' EB6 power bar.

Kind regards,
Neptune Store
 
Tim Struijs
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...