Gå till innehåll

ORCA-undervattenslim är suveränt!


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Kunde blivit en mardröm....
Imorse tittar jag på parketten o ser en liten fuktskada. Så liten att jag tänker att det beror på att det då o då skvätts nån droppe saltvatten där (min hepatus skvätter mkt vatten)....men tittar ändå in under karet o ser en vattendroppe på röret från den avledande tankgenomföringen! Golvet under är lite fuktigt!...,torkar bort droppen, en ny kommer inom 60 sek. 

Helvete!....måste va packningen. Den svarta på insidan. Allt är limmat in genom väggen så att skruva loss skiten är inte enkelt. Att bara dra åt hjälper inte, det har ju inte läckt på 2 år. 

Ser att vattnet kommer mellan gängan o muttern. Logiskt. 
Prövar epoxy men hinner ej härda då vatten tränger fram. 

Åker till kba, företagsakvarium o köper ORCA undervattenslim. Stryker på fingret med plasthandskar en fog runt hela gängan. 
Tätt! Nu efter 1 timma inte en droppe. Yes!

Men....den lär aldrig gå o lossa nu...varför jag nu skulle vilja det....med mindre är att såga loss röret. 

Tänk om jag inte varit vaksam, varit bortrest en vecka. Kontakter låg 3 cm därifrån. Hade kunnat sluta hur illa som helst. 

Bilden visar efter limning. Limmet fungerar fantastiskt bra och borde ingå i var akvarists hem som en första hjälpen.

 

 

 

IMG_0516.JPG

IMG_0517.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...