Gå till innehåll

Rond X mot Dino..


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Nu är jag trött på Dino, även om återfallet är ganska lindrigt, så är det där...och denna gång var det svårare med de metoder som tidigare funkat rätt bra (suga ut en del sand, mm)...ja, det gjorde nytta ett tag, men kom tillbaka snabbare än vanligt...Jag kommer nu för första gången på 2 år tillgripa "farmakologisk" behandling, och köra dinoXal, som är ett förhållandevis nytt preparat med lovande renommé.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
21 minuter sedan, Johan Svensson sa:

Andra dagen med dinoxal trillade en putsarräka, en sjöborre och x antal turbos av pinnen så jag avbröt behandlingen.




/Johan

 

Okej hur stort akvarier har du ?

Vad jag förstår så är exakt dosering ett måste men naturligtvis är ju alla akvarie olika på alla sätt så det är lite av

ett vågspel :)

Jag har startat en behandling i Lördags på mitt som är ca 55 liter och än så länge lever sniglar och räkor ren tur kanske

en Chili Coral som jag har är inte så pigg men har inte gett upp alla andra hänger med.

Det som förvånade mig är att tills idag ca 3 dagar har skitalgerna hel försvunnit så jag skall inte hålla på mer än max 3 dagar till

så får se om man slipper bita i det sura äpplet :uncomfortableness: och börja om.

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...