Gå till innehåll

Nybörjare inom saltvatten


Martin B

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Fortfarande nöjd med ljuset? Jag får fortfarande inte helt rätsida på mitt ljuse så det är nästan att jag ångrar att jag gjorde mig av med Moon leden.
 
MVH Lasse


Hej Lasse!
Jag är mycket nöjd med den belysning som jag köpte från dig. När jag har hittat de optimala inställningarna för ljus, mina koraller växer väldigt fint. Ibland man har tur i livet
Med vänlig hälsning,
Martin


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
1 timme sedan, Martin B sa:

Tja @Alessandro

Det går sisådär, tyvärr kämpar jag nu med högt nitrit och nitrat, jag vet inte vad är för fel.

God fortsättning.

Martin 

Hej, hm prova med att mata fiskarna mindre lr mata inte alls på några dagar. Annars skulle jag nog köpa bakterier på flaska, det brukar hjälpa. Hur många kilo levande sten har du?  Hur många fiskar har du?  Vilken märke på testerna använder du?

God fortsättning! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Alessandro sa:

Hej, hm prova med att mata fiskarna mindre lr mata inte alls på några dagar. Annars skulle jag nog köpa bakterier på flaska, det brukar hjälpa. Hur många kilo levande sten har du?  Hur många fiskar har du?  Vilken märke på testerna använder du?

God fortsättning! :)

Hej,

Jag har ca. 40 kg levande sten, 13 fiskar och jag använder Salifert tester. Jag har också börjat dosera FM Ultra Marine Bakto Therapie, vi får se hur det blir, på rutorna dök en hel del av gröna alger och bruna på sanden :(

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

26 minuter sedan, Martin B sa:

Hej,

Jag har ca. 40 kg levande sten, 13 fiskar och jag använder Salifert tester. Jag har också börjat dosera FM Ultra Marine Bakto Therapie, vi får se hur det blir, på rutorna dök en hel del av gröna alger och bruna på sanden :(

Kan bli obalans mellan nitrit och nitrat när man släpper i för många fiskar under en kort period om karet inte är väl inkörd. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...