Gå till innehåll

32L nano


Drullputt

Rekommenderade inlägg

Tänkte dra upp några bilder och lite info på mitt enorma 32 liters kar.

 

Burken är ett så kallat AIO akvarium på 32 liter.

Belysningen är en Kessil A160WE Tuna Blue.

Cirkulationen består av original returpump samt en Eheim Compact 300. Testade först en Jebao Rw-4 men det blev för häftigt även på lägsta flåset.

Filterkammaren bak består av tre fack där första facket är fyllt med filtermatta och GFO, andra facket är fullt med levande sten och aktivt kol samt givaren till termometern.

Och i sista facket finns returpump och en Aquael EasyHeater på 25 watt.

Kör ingen skummare utan byter 20% varje vecka. Fyller även på avdunstat vatten manuellt. Allt med osmosvatten givetvis.

 

Har 9kg Natures Ocean Natural White levande sand, och mycket levande sten.

På stor del av stenen sitter röda macroalger som ansas då och då. Fungerar väldigt bra som konkurrent och gör tillsammans med fosfatremovern att jag hittills aldrig haft minsta fulalg.

Tre Trochus sniglar, en putsarräka och en Ocellaris clown huserar revet.

 

Bilderna blev ingen höjdare, kamorran har svårt att fokusera då Kessil leden gör att det skimrar väldigt mycket. Färgerna på framför allt sps:erna vill inte fastna på plåtarna heller.

 

 

 

 

IMG_4466.JPG

IMG_4467.JPG

IMG_4463.JPG

IMG_4464.JPG

IMG_4455.JPG

IMG_4461.JPG

IMG_4470.JPG

IMG_4468.JPG

IMG_4469.JPG

IMG_4471.JPG

IMG_4472.JPG

IMG_4473.JPG

Ändrat av Drullputt
  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar !

Har ingen kontroller så har spektrumratten på kl 12. Intensiteten har jag kört på minsta i två veckor och nu börjat öka lite. Hamnar nog på max 50% så småningom beroende på hur korallerna reagerar. Hade annan belysning med pl rör och led hybrid innan så svårt veta hur par värdena ligger på dom båda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint! Älskar Nature's Ocean, vilken kornstorlek kör du med?

 

Nu vet jag inte vad du ens har för kamera, men jag har i alla fall lite småtips:

Använd manuell slutare/exponering. Dom flesta digitalkameror vill gärna överexponera våra akvarier, vilket går riktigt hårt på färgerna.

En annan sak är vitbalansen, vilket kan också böka mycket med färgerna, så om din kamera kan fota i RAW format så gör gärna det, då kan du justera vitbalansen för hand efteråt.

 

Gör otroligt mycket skillnad. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...