Gå till innehåll

naken sjöborre


Nelli

Rekommenderade inlägg

Kan finnas en myriad av anledningar till att de dör, men det är iaf för mig omöjligt att diagnosisera.

 

Det kan vara fel salthalt, för mycket näringsämnen, stress vid insamling, fel mat, sjukdom, genetisk defekt, ålder, förgiftad, temperatur. Så det är tyvärr svårt att säga något alls om anledningen.

 

Sjöborrarna är fantastiska djur men det kommer nog alltid vara ett lotteri att hålla de. Men den bästa förutsättningen är väl som med alla våra djur vi har i karet att ha ett stabilt och välmående akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag hörde detta på ett natur program om just sjöborrar dom kan bli över 100år gamla. dock så kanske det inte gäller alla. Dom prata om dom som jag har i mitt akvarium svarta med längre taggar. var ett intressant program finns på youtube  

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du länken? jag fö

13 minuter sedan, hundben sa:

Jo jag hörde detta på ett natur program om just sjöborrar dom kan bli över 100år gamla. dock så kanske det inte gäller alla. Dom prata om dom som jag har i mitt akvarium svarta med längre taggar. var ett intressant program finns på youtube  

Kan du länken? Dela den gärna i så fall :)

Jag är väldigt nyfiken då jag försökte få reda på mer om dom bland annat sjöborrens ålder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, hundben sa:

Är det inte så med dessa sjöborrar att om dom dör så har man dålig vatten kvalité  

Är inte säker på att dom är känsliga för vattenkvalitet, jag hade 2 st som gick i mitt misskötta akvarium under 1,5 år och dom var en av de få saker som fortfarande lever

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...