Gå till innehåll

GHL profilux II trasig display


nikas68

Rekommenderade inlägg

Hej

jag har gjort mistaget att köpa en begad profilux här på forumet som har en trasig display.

nu undrar jag om det går att byta ut displayen och isf. Vart får man tag i den. Även medföljande givare var trasiga men dom har jag hittat på olika tyska sidor där en pH givare kosta omkring 700kr. Men jag har även hittat givare på eBay funkar de.

mv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde kunna få tag på en display från GHL. Skriv till dem och fråga. Fick du med en seriell kabel till den? plus en USB övergång?

 

I så fall så kan du köra den via deras program ProfiLux Control även om displayen är sönder

 

pH probe kan du använda de flesta med BNC kontakt. Temperatursonden måste du ha original.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp jag fick med kabel och har provat den mot datorn och det verkar funka. När man använder profilux controll så ser jag bara en avspegling av displayen finns det inget bättre verktyg så att man kan se flera värden och trender samtidigt eller funkar det bara på 3an.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...