Gå till innehåll

Sjöhare vård


Nelli

Rekommenderade inlägg

Har köpt en sjöhare för 2 dar sen, men den rör sig inte ur fläcken... ligger på samma ställe under "träd" och bajsar... bara flyttar huvudet ibland. är det normalt beteende eller något e fel?  

hare.jpg

Ändrat av Nelli
detaljer
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sjöharen äter enorma mängder skräpalger, jag gissar att du har köpt den p.g.a. algproblem i karet. Sätt den i så fall mitt i den värsta algmattan och se vad som händer.

Om du inte har massor av alger i karet kommer den att svälta ihjäl ganska snart. Den kommer förmodligen inte att röra algtabletten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

alger har jag inte så mycket, men hon har aldrig ens försökt att hitta nåt... har plockat bort en irriterande damsel nu... han kanske har skrämt henne. hur länge brukar det ta för att acklimatisera? väntar tills imorgon och flyttar henne till ett annat, lugnare kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man köper en sjöhare av en enda anledning, och det att man har mycket alger i karet som behöver ätas upp av någon. Om du inte har det förstår jag inte varför du har köpt den, och ännu mindre varför butiken har sålt den till dig. Man måste läsa på om djur man vill köpa så man vet vad de kräver och om det är någonting man kan klara av. Gör sjöharen en tjänst och lämna omedelbart tillbaks den till butiken, annars kommer den med all säkerhet att dö ganska snart.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den hade levt bara 3 dar, tyvärr. inte ens försökt att äta alger. vi har 3 tanks och tanken va att flytta mellan dom. inget fel på vatten... fler invånare av olika sort bor där o mår bra. därför ställde jag dom frågorna... 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...