Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

MichaelE

151-720 liter
MichaelE's nystart

29 inlägg i detta ämne

Silikon kring en genomföring är en tidsinställd katastrof :/
Läcker box annars, eBay?

Är inte överdrivet orolig då det kom så pass lite vatten att jag nästan övervägde att låta det va, tids nog skulle det troligtvis korkas igen av gunk och lite saltavlagringar. Vi snackar kanske fyra droppar i timmen.

Precis, EBay genom deras global shipping program (ett riktigt stolpigt system som kräver en del arbete av en själv).

Sent from my iPhone using Tapatalk
1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snabb film när det har börjat klarna och stabilisera sig lite efter flytten
http://

Skickat från min iPhone med Tapatalk
1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

FTS
f55e64932d663ff988d23937abceda21.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

3 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det har hänt lite.
Sommarens värmebölja inträffade precis lagom när jag var borta i två veckor och min fru tog hand om karet.
Tempen låg på 30c+ under minst 12 dagar. Resultatet var att jag förlorade i princip alla acros och resterande koraller fick sig en bra smäll.

Jag har inte varit riktigt nöjd med LED belysning överlag sen jag drog igång igen, iaf inte när jag jämför med mitt gamla upplägg med MH/T5. Framförallt gäller det spridning av ljuset samt att jag (helt grundlöst egentligen) misstänker att led saknar något som man fick i ljuset från de äldre alternativen.

Sagt och gjort så rfter lite funderingar beslutade jag att montera 2*24 T5 på min razor led (helst hade jag velat ha en lösning lik aquaticlifes T5 hybrid lösning men min nuvarande ramp funkar inte till den).

Valde att köra på ett blue+ och en aquablue special från ati. Relativt nöjd med spektrat men kommer nog mixtra lite med olika rör framöver.
Tanken är att börja med 30min/dag och öka på med 30min var femte dag tills jag når fyra timmar med T5.

Första bilden är enbart led och andra är led+T5 (tyvärr suger färgåtergivningen på telefonen)
c172455fe3e3c08d56863c6b8a1c44b8.jpg6567c5d907e95d1eccb1b70e49c14902.jpg

Slängde bara ihop det kl nio igår kväll så får göra det något snyggare till helgen.
217bc7702312cf246d0b126d2d59ab06.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

5 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu