Gå till innehåll

Ghl profilux 4 schema


maxium

Rekommenderade inlägg

Hi..

 

Tänkte byta ut min Reef Angel mot en ny dator.. Har tittat lite på Apex och Ghl men som det ser ut nu så lutar det GHL. ((Apex säljer inte den nya power-bar i eu. (Tomtar)

 

Tänkte köpa dessa två.

GHL ProfiLux 4 Mega-Set black

Expansion Box 2 black

 

Har en 8-10st pumpar och 5-6st level givare som jag vill koppla in, och ska bygga ett eget batteri backup till vissa pumpar.

 

Någon som har schema på portar?        (Tänker inte betala 300kr för en level och 800kr ir-level.)

Port  1-10V-interfaces

port  Level sensor input

 

 

/maxium

 

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nivågivarna kopplas via en miniplugg. Varje uttag i P4 och expansionsboxen kan ta två nivågivare via en splitter (läs två digitala signaler). P4 har 2 uttag och Expansionsboxen 1. Det vill säga - du kan styra 6 nivågivare med din uppsättning. Hur kablarna är kopplade till uttaget tror jag inte att man kan få några uppgifter på utan man får nog offra en nivågivare (går att återanvända) och en splitter (går att återvända) för att ta reda på det.

 

Med 1-10 utgångarna (3 plus 2 - varje utgång styr två kanaler) är det en annan femma - titta här så är det utrett. Observera de har två olika 6 poliga RJ12 kablar vad gäller färgföljden - men det framgår. RJ12 kablar finns på Kjell och Company

 

Det finns även ett ad in kort som har 2 analoga ingångar 0-10 V (observera ingångar) och 4 digitala ingångar (nivågivarfunktion) till det bör det finnas ett kopplingsschema. Har inte sett det kortet

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för info...

 

Hittade en snubbe på ghl forumet som hade delat en.. (De radera all sådan info på deras forum)

 

Fick bilder på hur det ser ut.. Har köpt en op-L med för att var helt säker. De hade 10% rea på allt på sewtec fick ProfiLux 4 för 675 euro ink moms..

 

 

/maxium

12dce5e45369fe8e302569c53eee6b94.jpgc9147124affcb0283b14aabd1f88e81e.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för den infon

 

Jag kommer att behöva den för andra projekt jag har :) Redan idag använder jag en isärtagen nivågivare för att sätta igång en pump baserad på en slutande kontakt från en annan typ av pH givare. Där var det enkelt, bara två tåtar:) 

 

MVH Lasse

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...