Gå till innehåll

Dubbla poster


Rekommenderade inlägg

@Tribiani

 

Fenomenet med dubbla eller trippla poster uppträder då och då. Orsaken tror jag är att ibland skickas posten iväg när man trycker på skicka men rutan du skriver i uppdateras inte - den är fortfarande öppen i redigeringsläge - och skickaknappen är fortfarande aktiv. Man trycker igen - ibland med samma resultat. I förra gränssnittet fanns en spärr - du kunde inte skicka om det inte gick tillräckligt länge mellan försöken - tror det var 60 sekunder. Om posten var skickad men inte uppdaterad fick du ett medelande om att det inte går att skicka så tätt. Då vågade du manuellt uppdatera sidan. Iofs - när detta inträffar så kopierar jag numera mitt inlägg innan manuell uppdatering.

 

MVH Lasse

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt varför det händer. Det finns en spärr mot det men den verkar ju inte fungera. Det är tydligen fler som har det problemet och det verkar vara mest med Microsoft Edge. Jag har lagt in en liten fix för att förhindra dubbla poster (även om det redan finns i IPS) så får vi se om det hjälper. Försök att trigga fram felet igen @Lasse

 

bypass_flood_control.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...