Gå till innehåll

Hallagunen


Utstrand

Rekommenderade inlägg

Då var jag snart igång igen efter ca 5 års uppehåll. Gick inte att hålla sig ifrån:)
Ett akryl nano kitt från Kina "A-40", 55l. Tyckte dock leden som följde med på 13w med Amerikansk kontakt såg lite klen ut så har beställt en AI prime HD.
Nu väntar jag på att färgen på min möbel ska torka, tydligen 1v innan den bör belastas:/ kommer kunna stoppa in 2-3 hyllplan till om jag får lust. 
Sen får jag se hur jag går vidare, om de blir en "back to nature slimeline" som bakgrund eller om jag kör utan. Fick inspiration från ett annat kar här från sidan, se om jag knycker lite av den idén. 

Kommer bli mest koraller, någon liten städpatrull och kanske någon liten goby. 
Först tänkte jag testa en BTA fast inser nog att karet är för litet:p (eller vad tror ni?)
Tycker dock hammarkoraller "E.Paraancora/E.Glabrescens" är ruskigt snygga (nästan som en anemon) så ska nog försöka med någon sådan. Tar gärna emot tips om skötsel av sådana. 
Det jag fått fram är att dom inte gillar allt för stark cirkulation och inte så kräsna med ljus.

IMG_0425.JPGIMG_0424.JPGIMG_0426.JPGIMG_0423.JPG

 

IMG_0423.JPG

IMG_0424.JPG

IMG_0425.JPG

IMG_0426.JPG

Hm, råkade få in bilderna 2ggr hur får jag bort dom?

Ändrat av Utstrand
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Snyggt!  Det kan nog bli riktigt fint kar detta :)

 

Har faktiskt kross placerat helt identiskt som dig :)   Det ligger kvar trots att eremiter stökar runt, men det som är lite tråkigt är att det gärna verkar vilja växa alger på det. Åtminstone i mitt kar så gör det det.   

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...
1 timme sedan, Slanten sa:

Snyggt kar!

Vad är det för mojäng man ser uppe till vänster på första bilden? Termometer?

Tack.

Antar att du menade inlägget innan, i sådant fall var det en termometer.

Fast den är utbytt till en med batteriet och display på utsidan. Känns säkrare. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...