Gå till innehåll

140 Liter 70X50X40 Opto White


Conjor

Rekommenderade inlägg

Väntar på postpaket med sådant här 

Real Reef Rock - Shelf kommer Måndag

eller tisdag då blir det sement o klyvjärn

och hammare bygga lite mera rev på köksbordet

lite tomt blev det.

Och måndag hämta någon variant på Gorgonia

som det hänger en lapp på i Butiken  :triumphant:

Ändrat av Conjor
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Martin vid en närmare titt på ditt Akvarie så tycker jag du redan är stor testa vet ja.

Tack för det Det är mest matningen jag är orolig att inte kommer bli tillräcklig då jag jobbar borta sju dagar åt gången och min (i övrigt väldigt förstående) fru blir nog inte speciellt glad över att behöva böka runt med korallmat ett par ggr/dag med en tremånaders bebis på andra armen...



Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Orolig skall du inte vara jag har en Chillikoral som om jag förståt det rätt inte är lätt att ha

men den är ca 14 månader nu och jag har väll inte varit så snäll med både vatten byte och

mat men den lever fortfarande och har nu flyttat från 60 till 140 liter.

Det där med mata koraller har jag bara gjort en gång per vecka hela tiden sedan den inköptes :)

Jag matar med detta H2Ocean SPS i pulverform lösesupp i lite akvarievatten och alla blir väldigt

pigga och stärcker på sig mer än vanligt nästan direkt :triumphant: så nått bra är det säkert.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, som vanligt med rev då...det enda som är säkert är att det inte är säkert Du matar 1ggr/vecka och andra källor säger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstått ifrån just pga azoox.) lever och mår fint på veckomatning kan jag ju fundera lite mer på att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, BatmanGefle sa:

Haha, som vanligt med rev då...det enda som är säkert är att det inte är säkert emoji1.png Du matar 1ggr/vecka och andra källor säger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstått ifrån just pga azoox.) lever och mår fint på veckomatning kan jag ju fundera lite mer på att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Precis det är lite ryskroulett över det hela :) och ja det finns mer och välja på i matväg än Ölsorter :):)

av middagsmat till invånarna det är bara att testa:dance:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denna gång har jag tagit upp bottenfiler igen poppis när man var ung :hide:på 70-80 talet halva botten är just ett sånt filter

och luftdriven skummare som sitter på det vänstra röret och drivs av samma utsrömare på det högra röret en vanlig

pump en Eheim Skim 350 håller ytan helt ren samt yttrfiler EHEIM professionel 4+ 250 som jag hafft igång på föregående

burk :triumphant:.

Ändrat av Conjor
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ är ju att köra det omvänt annars, det ska ju vara lite stabilare i längden och man får ju inte lika mycket skräp i botten.

 

Vilken skummare har du? Luft är lite kul men jag blir galen av stenbytena, de är för ojämna.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

12 timmar sedan, mikoto sa:

Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ är ju att köra det omvänt annars, det ska ju vara lite stabilare i längden och man får ju inte lika mycket skräp i botten.

 

Vilken skummare har du? Luft är lite kul men jag blir galen av stenbytena, de är för ojämna.

 

Skummaren är Aqua Medic mini flotor.

Jo helt rätt omvänt går ju också men nu blev det standard utströmmare riktning.

Det Stig skriver utströmmare av citronträ är stabilare undra vad man kan köpa sådana 

vet inte vilket träslag Aqua Medic har.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag råkat ut för en felöversättning från engelska till tyska. Lime tree på engelska är Lindenbaum på Tyska - Lindträ på Svenska.

Lime fruit på engelska däremot är en citronhybrid på svenska som heter Lime frucht på Tyska.

Och sedan har en Tysk grossist översatt till citronträutströmmare. (Citronenholz)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, stigigemla sa:

Jag tror jag råkat ut för en felöversättning från engelska till tyska. Lime tree på engelska är Lindenbaum på Tyska - Lindträ på Svenska.

Lime fruit på engelska däremot är en citronhybrid på svenska som heter Lime frucht på Tyska.

Och sedan har en Tysk grossist översatt till citronträutströmmare. (Citronenholz)

Okej då förstår jag Aqua Medic s är nog av det träslaget.

 

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var ett lyfft så nära kubform jag kan komma i hallen utan att fasna i dörren :)

det är en liten hall kan man säga och hela lägenheten är på 38 kvadrat så det gäller och

klämma in allt man vill ha i alla skrymslen och vrår TV, Suroundanläggning,Modelljärnväg, 

2 stycken 3D Skrivare ,Dator o nått att sova i :hide:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...