Gå till innehåll

Hjälp med att hitta lämplig magnetventil


Lasse

Rekommenderade inlägg

Hej

Håller på med ett projekt där jag automatiskt vill kunna växla om skummaren skall ta luft från min CO2 scrubber eller fritt från rummet. Styrning kan jag men letar efter en lämplig (a) megnetventiler Går ju ordna med två magnetventiler och (en slutande och en öppnande) ett t-kors men jag skulle vilja ha tag på en magnetventil med en luftutgång och två ingångar som växlas. Är den ena öppen så är den andra stängd. Det får inte kosta multum heller. Någon som har några tips.

 

MVH Lasse

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns membranventiler som är byggda som en backventil och flödet kan bara gå en väg. Det är lite svårt att se på bilden hur Stefans ventil är konstruerad.

Men Lasse får fråga leverantören om flödet kan gå två vägar. Kolla även vilket tryck som krävs för att öppna membranet. Jag misstänker att det är skummaren som är tänkt att suga luften genom ventilen och då får inte mottrycket vara för högt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

jag har nu inte följt hela tråden, men jobbar med liknande saker och ibland i medicinsk/livsmedelsmiljö och kan om någon vill lägga ut vad jag använder även om det helt säkert inte är det billigaste och enklaste alternativet

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...