Gå till innehåll

Vad kan det vara för fel?


per.w

Rekommenderade inlägg

Min zebra Flavescens har fått röda områden framför stjärtfenan. Ser ut som blödningar bakom huden. 

Det är bara ett område framför stjärtfenan på varje sida. Kanske 1-2cm stora. Ser ut som den blöder under huden. 

tips tack.... OBS den är pigg som de andra fiskarna och äter och simmar som vanligt, men det ser inte bra ut, några tips?

OBS, jag skulle fota om jag hade en bra kamera som kan få med det på bild, men min mobil hinner inte.

Mvh Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har också haft så på två olika gula kirurger till och från i ett par år. Har inget svar på vad det kan vara, letat men inte hittat något. 

 

Vi har ökat matningen, främst med algbaserad mat. Sen har det gått bort efter ett tag. Självklart inte säker på att det är matningen men det var den enda behandling vi kunde testa. 

 

Hoppas det löser sig! 

 

/ David 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina gula kirurger såg ut på samma sätt ett tag. Jag kom inte på vad det berodde (trodde det berodde på en fight med den andre gula kirurgen) på men jag ökade maten lite då jag var en "snålmatare". Efter ett litet tag försvann det och den verkade aldrig sjuk i sitt beteende!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är den rödfärgad ? svårt att se på bilden. 
Om det är så så tror jag det beror mycket på kost alt. näringsvärden , mina fick liknande och övergick till väldigt rödaktig färg (inte ovanligt) . Ofta verkar det bero på näringsvärden och Ph relaterat. Vattenbyte är nog på sin plats för att stabilisera värdena igen samt mata med lite kvalitets foder. 
Min kirurg återhämtade sig helt och mår fortfarande prima efter 6 år. 

https://www.google.se/search?q=yellow tang red blotch
 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...