Gå till innehåll

Köpa Profilux, 4 eller 3?


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på att köpa min första akvariedator. Kan i princip ingenting om dem.

I första steget blir det bara att ha koll på vattenvärden och styra temperatur. Tanken är att senare kontrollera pumpar, belysning, dosering m.m. WiFi är ett måste.

 

Vad är egentligen skillnaden mellan den nya P4 och föregångaren P3, priset skiljer ju knappt någonting?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Framförallt har 4:an WiFi  och skall vara uppgraderad hårdvarumässigt. 3.1 har några år på nacken. En nackdel är att den har bara två expansionsplatser - vill man köra mer funktioner så får man köpa en extension box för några tusenlappar. Du kan nu mjukvarigmässgt ställa in om två av portarna skall vara redox eller pH. Redan i grundutförandet finns redox och salinitet (konduktivitet) med. Med 3.1 behöver du Ex versionen för att få med det. Tempen är digital. Du har möjlighet till 4 level jämfört med 2 för 3.1. Det finns några andra utgångar också som antagligen är för framtida bruk. Jag räknar med att få min i mitten av Januari - återkommer då

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...